BLOG O MARKETINGU I REKLAMIE

BLOG O MARKETINGU I REKLAMIE

Blog + OOH = blOOH.

Witamy na blOOH, blogu o marketingu i reklamie - zwłaszcza outdoorowej.

Marketing i reklama zewnętrzna to obszerne zagadnienia. Tak jak produkty, marki, nasze zwyczaje, inne media i my sami – zmieniają się wraz z upływem czasu. Nie zmienia się jedno, czyli cel. Zawsze chodzi o skuteczne zwrócenie uwagi.

Przedstawiamy historię i współczesność, inspiracje i ciekawostki, doświadczenia innych i nasze własne. To wszystko z czystej pasji, bo outdoor to nasza praca i pasja.

Zapraszamy.

„NIE” dla złego prawa w Wyszkowie

„NIE” dla złego prawa w Wyszkowie

18 maja 2017 roku Rada Miejska w Wyszkowie podjęła uchwałę Nr XXXIX/383/17
„w sprawie określenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń”. Już 12 czerwca 2017 roku Wojewoda Mazowiecki wydał rozstrzygnięcie nadzorcze, w którym stwierdził nieważność podjętej przez radnych Wyszkowa uchwały.

Kodeks Reklamowy Wyszkowa zawierał tak dużo błędów, że trudno wymieniać je wszystkie, warto za to zapoznać się z dwoma fragmentami uzasadnienia Wojewody:

„W świetle art.…

Czytaj Więcej

SPRAWDZAĆ I POMAGAĆ

Cyniczne wykorzystanie przez niejakiego Michała S. dobroci wielu osób w zbiórce pieniędzy na leczenie nieistniejącego Antosia wstrząsnęła mną, jak pewnie wieloma z Was.

Na profilu organizatora zbiórki kilkuset oburzonych ludzi nie zostawia na nim suchej nitki. Irytują się medialną grą, którą nadal prowadzi – opublikował bowiem oświadczenie o zwrocie pieniędzy Annie i Robertowi Lewandowskim. Denerwują się wyrachowaniem i wykorzystywaniem pary sportowców, wygrzewaniem się w ich popularności nawet teraz.

Cieszę się, że procedury portalu Siepomaga.pl zadziałały i równie bardzo, że moc społeczna (ponad 8 tysięcy udostępnień apelu Siepomaga.pl z prośbą o pomoc w ustaleniu faktów) zadziałała.…

Czytaj Więcej
CHMURY nad Łodzią

CHMURY nad Łodzią

 

Pod koniec 206 r. roku Łódź, jako pierwsze miasto z grupy największych w Polsce, uchwaliło Kodeks Krajobrazowy dla swojej gminy. Wojewoda, któremu przysługuje 30 dni na wydanie rozstrzygnięcia nadzorczego – czyli oceny zgodności uchwały z prawem – nie skorzystał z przysługującego mu uprawnienia, tłumacząc to złożonością problemu, który trudno rozstrzygnąć w tak krótkim czasie. Dokument faktycznie zawiera wiele błędów merytorycznych i formalnych.
Wojewoda stanowisko zajął 7 czerwca 2017 r. – kiedy to zaskarżył łódzką uchwałę krajobrazową do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.…

Czytaj Więcej
POLSKA vs Oman

POLSKA vs Oman

Tydzień temu zakończyliśmy kolejny, już 12. Rejs Odkrywców
(zapraszamy – dużo zdjęć jest na naszym profilu: facebook.com/FundacjaRejsOdkrywcow/)
Portem kończącym naszą tegoroczną przygodę z morzem był holenderski Den Helder. Właśnie tam uczestniczyliśmy w zlocie największych żaglowców.

Nasz rejs odbywał się na Pogorii, polskim żaglowcu szkolnym (powierzchnia żagli – 1000 m2;
załoga – 53 osoby). W rejsie uczestniczyło 33 podopiecznych naszej Fundacji, między innymi z Ośrodka Młodzieżowo-Wychowawczego przy ulicy Barskiej, z Liceum Polonijnego, z Domu Dziecka w Chotomowie.…

Czytaj Więcej
UCHWAŁA dla Warszawy

UCHWAŁA dla Warszawy

Po wielu zapowiedziach i wielu zmianach terminu prezentacji, władze Warszawy przedstawiły projekt uchwały krajobrazowej dla stolicy. Reguluje on 4 kwestie, dotyczące:

– obiektów małej architektury,
– ogrodzeń,
– szyldów – czyli reklam przedsiębiorstw na nieruchomościach, w których przedsiębiorstwa prowadzą działalność,
– reklam i urządzeń reklamowych.

Tak jak w wielu propozycjach innych miast, dwie pierwsze kwestie nie zajmują wiele miejsca:
– obiekty małej architektury muszą zostać dostosowane do przedstawionych w projekcie zasad w ciągu
5 lat od wejścia w życie uchwały;
– projekt wprowadza zakaz grodzenia dużych osiedli przy czym istniejące już ogrodzenia są zwolnione z nakazu dostosowania do nowych warunków, zapisanych w uchwale.…

Czytaj Więcej

OBIE AWARDS przyznane po raz 75. w historii

16 maja w Nowym Orleanie odbyło się 75. OBIE Awards Show, w trakcie którego zostały wręczone nagrody za najlepsze kreacje w reklamie zewnętrznej.

Nagrodę Platinium OBIE Award przyznano za kampanię #What’sHappening, przygotowaną przez firmę Twitter. Kampania wyróżniała się prostym i dobitnym przekazem. Na plakatach widnieją zdjęcia z najbardziej palącymi i bieżącymi tematami społecznymi i politycznymi. Na zdjęciach jest obecny hashtag, który zamiast treści poprzedza najważniejszy element uchwycony w kadrze oraz charakterystyczne logo Twittera.


Przyznano także siedem Gold OBIE Awards, między innymi dla: agencji Sly Fox za kreację do kampanii Election Day firmy McDonald’s, McCann London za kampanię Ethos Travel, Wieden+Kennedy za kampanię Unlimited Greatness z udziałem Sereny Williams a także fundacji AIDS Healthcare Foundation za kampanię FreeSTDCheck.org

 

Wśród dziesięciu plakatów wyróżnionych Silver OBIE wyróżniały się kreacje przygotowane przez firmę OOH Outfront, prezentowane na cyfrowych billboardach w uznaniu dla zmarłych w zeszłym roku sportowców – Muhammada Ali i Pat Summitt, czy też z okazji wydarzeń specjalnych, takich jak na przykład wybory.…

Czytaj Więcej
KANDYDACIE, podziel się z nami opinią…

KANDYDACIE, podziel się z nami opinią…

Przypomnijcie sobie ostatnią rekrutację, w której wzięliście udział. Niezależnie od jej wyniku, czy ktoś z firmy skontaktował się z Wami pytając, jak Wam się podobało i jakie macie odczucia?
Nie?
Nie bądźcie zdziwieni, jeśli tak się wkrótce zdarzy. Candidate experience – badanie doświadczeń kandydatów – powitajcie nowy trend w HR.

39% przebadanych firm* przyznało, że nie pyta o wrażenia w trakcie rekrutacji, ale zarazem
36% tak planuje proces, aby doświadczenia kandydatów były jak najlepsze, a 17% firm mówi, że sprawdza, jak im to wyszło.…

Czytaj Więcej
FBI w DOOH czyli walka z przestępczością w cyfrowym świecie

FBI w DOOH czyli walka z przestępczością w cyfrowym świecie

W 2007 roku jednym ze słuchaczy FBI Citizens Academy w Filadelfii (to kilkutygodniowy kurs prezentujący zadania, działania i misję FBI liderom lokalnych społeczności oraz angażujący ludzi w działania policji) był wiceprezes Clear Channel.
Zaproponował, że jego firma może nieodpłatnie udostępnić powierzchnię swoich cyfrowych billboardów i w ten sposób włączyć się w walkę z przestępczością. Eksperymentalnie zaczęto ujawniać wizerunki poszukiwanych za przestępstwa osób oraz zdjęcia zaginionych dzieci. We wrześniu 2007 roku opublikowano 11 pierwszych zdjęć przestępców wraz z numerami telefonów, pod którym należało zgłaszać niepokojące zachowania podejrzanych.…

Czytaj Więcej
TAMA NA RZECE KOLORADO, TANI PRĄD i THOMAS YOUNG, czyli historia neonów w Las Vegas.

TAMA NA RZECE KOLORADO, TANI PRĄD i THOMAS YOUNG, czyli historia neonów w Las Vegas.

3 lipca 1930 roku Herbert Hoover, 31. prezydent Stanów Zjednoczonych, podpisał ustawę o budowie wielkiej tamy na rzece Kolorado. Prace zaczęły się w 1931 roku co spowodowało, że tysiące pracowników – młodych mężczyzn – przeniosło się wówczas do pobliskiego Las Vegas.
Lokalni biznesmeni i mafiosi szybko zagospodarowali ich wolny czas oferując rozrywkę w kasynach i klubach striptizowych.

Władze Nevady zorientowały się, że hazard może być pokaźnym źródłem dochodów dla stanu i zalegalizowały go w pierwszym roku budowy tamy.…

Czytaj Więcej