OBIE AWARDS przyznane po raz 75. w historii

16 maja w Nowym Orleanie odbyło się 75. OBIE Awards Show, w trakcie którego zostały wręczone nagrody za najlepsze kreacje w reklamie zewnętrznej.

Nagrodę Platinium OBIE Award przyznano za kampanię #What’sHappening, przygotowaną przez firmę Twitter. Kampania wyróżniała się prostym i dobitnym przekazem. Na plakatach widnieją zdjęcia z najbardziej palącymi i bieżącymi tematami społecznymi i politycznymi. Na zdjęciach jest obecny hashtag, który zamiast treści poprzedza najważniejszy element uchwycony w kadrze oraz charakterystyczne logo Twittera.


Przyznano także siedem Gold OBIE Awards, między innymi dla: agencji Sly Fox za kreację do kampanii Election Day firmy McDonald’s, McCann London za kampanię Ethos Travel, Wieden+Kennedy za kampanię Unlimited Greatness z udziałem Sereny Williams a także fundacji AIDS Healthcare Foundation za kampanię FreeSTDCheck.org

 

Wśród dziesięciu plakatów wyróżnionych Silver OBIE wyróżniały się kreacje przygotowane przez firmę OOH Outfront, prezentowane na cyfrowych billboardach w uznaniu dla zmarłych w zeszłym roku sportowców – Muhammada Ali i Pat Summitt, czy też z okazji wydarzeń specjalnych, takich jak na przykład wybory.…

Czytaj Więcej
KANDYDACIE, podziel się z nami opinią…

KANDYDACIE, podziel się z nami opinią…

Przypomnijcie sobie ostatnią rekrutację, w której wzięliście udział. Niezależnie od jej wyniku, czy ktoś z firmy skontaktował się z Wami pytając, jak Wam się podobało i jakie macie odczucia?
Nie?
Nie bądźcie zdziwieni, jeśli tak się wkrótce zdarzy. Candidate experience – badanie doświadczeń kandydatów – powitajcie nowy trend w HR.

39% przebadanych firm* przyznało, że nie pyta o wrażenia w trakcie rekrutacji, ale zarazem
36% tak planuje proces, aby doświadczenia kandydatów były jak najlepsze, a 17% firm mówi, że sprawdza, jak im to wyszło.…

Czytaj Więcej
FBI w DOOH czyli walka z przestępczością w cyfrowym świecie

FBI w DOOH czyli walka z przestępczością w cyfrowym świecie

W 2007 roku jednym ze słuchaczy FBI Citizens Academy w Filadelfii (to kilkutygodniowy kurs prezentujący zadania, działania i misję FBI liderom lokalnych społeczności oraz angażujący ludzi w działania policji) był wiceprezes Clear Channel.
Zaproponował, że jego firma może nieodpłatnie udostępnić powierzchnię swoich cyfrowych billboardów i w ten sposób włączyć się w walkę z przestępczością. Eksperymentalnie zaczęto ujawniać wizerunki poszukiwanych za przestępstwa osób oraz zdjęcia zaginionych dzieci. We wrześniu 2007 roku opublikowano 11 pierwszych zdjęć przestępców wraz z numerami telefonów, pod którym należało zgłaszać niepokojące zachowania podejrzanych.…

Czytaj Więcej
TAMA NA RZECE KOLORADO, TANI PRĄD i THOMAS YOUNG, czyli historia neonów w Las Vegas.

TAMA NA RZECE KOLORADO, TANI PRĄD i THOMAS YOUNG, czyli historia neonów w Las Vegas.

3 lipca 1930 roku Herbert Hoover, 31. prezydent Stanów Zjednoczonych, podpisał ustawę o budowie wielkiej tamy na rzece Kolorado. Prace zaczęły się w 1931 roku co spowodowało, że tysiące pracowników – młodych mężczyzn – przeniosło się wówczas do pobliskiego Las Vegas.
Lokalni biznesmeni i mafiosi szybko zagospodarowali ich wolny czas oferując rozrywkę w kasynach i klubach striptizowych.

Władze Nevady zorientowały się, że hazard może być pokaźnym źródłem dochodów dla stanu i zalegalizowały go w pierwszym roku budowy tamy.…

Czytaj Więcej
PIERWSZE UCHWAŁY w koszu

PIERWSZE UCHWAŁY w koszu

28 kwietnia 2016 r. Ciechanów, jako pierwsza gmina w Polsce, uchwalił uchwałę krajobrazową. Wojewoda mazowiecki nie miał litości dla tego dokumentu i wykreślił blisko 1/3 jej zapisów.
Niezrażona tym faktem Rada Miasta 30 czerwca 2016 r. uchwaliła dwie kolejne uchwały: o obowiązku składania deklaracji dotyczącej opłaty reklamowej wraz z określeniem wzoru deklaracji oraz w sprawie opłaty reklamowej. Za przyjęciem uchwał głosowało 17 radnych, 3 było przeciwnych, jedna osoba wstrzymała się od głosu.…

Czytaj Więcej
JAK JEST NAPRAWDĘ? O reklamie, porządku i faktach.

JAK JEST NAPRAWDĘ? O reklamie, porządku i faktach.

Na stronie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni można zapoznać się z prezentacją projektu
„Uchwały Krajobrazowej Gdańska”:
http://www.zdiz.gda.pl/zdizgdansk/chapter_76053.asp?soid=B6B0ED29E99F44118C288E6F4AB86703

Miesiąc temu, gdy po raz pierwszy obejrzałem ten dokument, zauważyłem wiele nieścisłości.
Pomyślałem: pracowali w wielkim pośpiechu i pewnie nie mieli czasu dokładnie sprawdzić wszystkich informacji. Zwróciłem więc uwagę osobom prezentującym dokument, aby sprawdziły zawarte w prezentacji dane.
Byłem przekonany, że moja obywatelska postawa sprawi, że treść dokumentu będzie odpowiadała rzeczywistości. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na spotkaniu kilka dni temu zobaczyłem po raz kolejny tę samą, niepoprawioną prezentację.…

Czytaj Więcej
PRAWDA i MITY o Sao Paulo i Grenoble

PRAWDA i MITY o Sao Paulo i Grenoble

Sao Paulo w Brazylii i Grenoble we Francji, dwa miasta na dwóch kontynentach, które nie mają wiele wspólnego ze sobą poza tym, że są często przywoływanymi przykładami w dyskusjach o miejskiej reklamie zewnętrznej.  Dlaczego?  Jak to właściwie jest z reklamami w Sao Paulo i z Grenoble i czy słusznie stały się symbolami przeciwników outdooru? O przedstawienie historii Grenoble i Sao Paulo poprosiliśmy Lecha Kaczonia,  prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Mit #1 W Sao Paulo likwidują reklamy

W 2006 roku, zgodnie z wizją ówczesnego burmistrza Sao Paulo Gilberto Kassaba, uporządkowano reklamę w mieście:
* opracowano koncepcję nowoczesnych mebli miejskich, między innymi witryn typu city light poster z elektronicznym panelem informacyjnym,
* zlikwidowano około 18 tysięcy powierzchni reklamowych (15 tysięcy tablic plakatowych różnego formatu, ponad 1600 szyldów i blisko 1300 wielkich powierzchni ekspozycyjnych).…

Czytaj Więcej
PRAWDA i MITY o Sao Paulo i Grenoble

PRAWDA i MITY o Sao Paulo i Grenoble

Sao Paulo w Brazylii i Grenoble we Francji, dwa miasta na dwóch kontynentach, które nie mają wiele wspólnego ze sobą poza tym, że są często przywoływanymi przykładami w dyskusjach o miejskiej reklamie zewnętrznej.
Dlaczego?
Jak to właściwie jest z reklamami w Sao Paulo i Grenoble i czy słusznie te miasta stały się symbolami przeciwników outdooru? O przedstawienie mitów Grenoble i Sao Paulo poprosiliśmy Lecha Kaczonia, prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.

Mit #1 W Sao Paulo likwidują reklamy.…

Czytaj Więcej
JAK JEST NAPRAWDĘ? O reklamie, porządku i faktach.

JAK JEST NAPRAWDĘ? O reklamie, porządku i faktach.

Na stronie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni można zapoznać się z prezentacją projektu
„Uchwały Krajobrazowej Gdańska”:
http://www.zdiz.gda.pl/zdizgdansk/chapter_76053.asp?soid=B6B0ED29E99F44118C288E6F4AB86703

Miesiąc temu, gdy po raz pierwszy obejrzałem ten dokument, zauważyłem wiele nieścisłości.
Pomyślałem: pracowali w wielkim pośpiechu i pewnie nie mieli czasu dokładnie sprawdzić wszystkich informacji. Zwróciłem więc uwagę osobom prezentującym dokument, aby sprawdziły zawarte w prezentacji dane.
Byłem przekonany, że moja obywatelska postawa sprawi, że treść dokumentu będzie odpowiadała rzeczywistości. Jakież było moje zdziwienie, kiedy na spotkaniu kilka dni temu zobaczyłem po raz kolejny tę samą, niepoprawioną prezentację.…

Czytaj Więcej
HR w małej firmie. Kandydacie, uważaj!

HR w małej firmie. Kandydacie, uważaj!

Jakie są Wasze doświadczenia z kontaktu z potencjalnymi pracodawcami? Obiegowa opinia jest taka, że albo nie odzywają się wcale, albo mówią „Zadzwonimy do Pana / Pani” i nie dzwonią. Tak można wnioskować z liczby artykułów, które zachęcają rekruterów do kontaktu z kandydatami i podkreślają znaczenie dobrej komunikacji w budowaniu wizerunku firmy.

Z doświadczeń rekrutera samouka widzę, że jednym z największych wyzwań jest otwarta komunikacja. Nie dziwię się, obie strony wprawdzie mają bardzo podobny cel: chcą trafić jak najlepiej,
ale perspektywa jest zupełnie inna.…

Czytaj Więcej