DUŻE BLISKO czy MNIEJSZE TROCHĘ DALEJ

Marcin Maszewski 07 Mar 2016,
DUŻE   BLISKO   czy  MNIEJSZE   TROCHĘ   DALEJ

Czasami spotykamy się z pytaniem „Dlaczego Wasze tablice przy autostradach nie dość, że są mniejsze
niż u konkurencji, to stoją dalej od drogi ?”
Najprościej byłoby odpowiedzieć: ponieważ to jest zgodne z prawem i branżowymi standardami
oraz ułatwia realizację skutecznych kampanii komunikacyjnych, kampanii reklamowych. Dlaczego tablice Motorway 12×4 m są najlepszym wyborem dla kampanii na trasach? Odpowiadając w szczegółach, trzeba poruszyć kilka tematów.


Format reklamy

Format 12x4m jest jednym ze standardowych formatów, obowiązujących w Polsce.
W Jet Line mamy ponad 400 tablic o formacie 12×4 m – 300 z nich jest ustawionych przy trasach
pomiędzy miastami. Całość stanowi równomiernie zaprojektowaną sieć, pozwalającą na budowanie ogólnopolskich kampanii reklamowych.
Duża reklama jest bardzo atrakcyjna, natomiast formaty proponowane klientom są bardzo zróżnicowane np.: 30x20m, 36x12m, 30x10m, 24x8m, 15x6m, 15x5m, 12x4m, 4,6×1,6m, 3,5×1,2m 18×8, 18×6, 12×8, 30×5, 9×6, 9x4m, 12×11 m, 18×8 m, 25x11m, 10x12m.

W realizacji kampanii wybór jednolitego formatu/formatów oraz rozmieszczenie lokalizacji jest bardzo ważne.


Wysokość konstrukcji

Standardem konstrukcji Motorway 12×4 m jest umieszczanie planszy reklamowej na wysokości minimum 12m nad poziomem gruntu – dzięki temu plakat reklamowy jest doskonale wyeksponowany.

W przypadku konstrukcji ustawianych na poziomie gruntu dekoracja reklamowa często zlewa się z tłem
a każdy najmniejszy płotek, krzak, znak, powoduje przesłonięcie reklamy, podobnie jak samochody jadące
z naprzeciwka.


Widoczność

Tablice Motorway 12×4 m są ustawiane w precyzyjnie typowanych lokalizacjach, najczęściej na łukach drogi, wzniesieniach – tak, aby osoby jadące w samochodach przez pewien czas widziały reklamę bezpośrednio przed sobą. Kąt planszy reklamowej jest dostosowywany do obserwatora poruszającego się drogą, co zwiększa efektywność odbioru.

W przypadku rusztowań dobór miejsca odbywa się głownie na zasadzie, gdzie dany nośniki się zmieści. Konstrukcja z dwiema równoległymi powierzchniami reklamowymi sprawia,  że jedna z nich nie jest ustawiona pod właściwym kątem w stosunku do drogi.


Oświetlenie

Wszystkie tablice Motorway 12×4 m są oświetlone, prowadzimy również badania nad alternatywnymi sposobami zasilenia tablic w energię elektryczną.

Jedynie niewielka część rusztowań przy trasach jest oświetlona.
Te, które są oświetlone, zazwyczaj mają  lampy tylko nad górną krawędzią reklamy, a to powoduje,
że rozkład światła jest nierównomierny i reklama jest źle widoczna.


Koszty produkcji

Tablice Motorway 12×4 m są dostosowane do ekspozycji dekoracji wykonanych na papierze bbs
lub na winylu fl.

Konstrukcje rusztowaniowe są dostosowane jedynie do prezentacji dekoracji wydrukowanej na winylu
z blackoutem. Wybór dekoracji wykonanej na zwykłym winylu oznacza, że słońce prześwietla dekoracje,
a cała konstrukcja jest widoczna na plakacie reklamowym. Różnica w koszcie druku pomiędzy 1m2 papieru bbs, a 1m2 winylu z blackoutem jest ośmiokrotna. Biorąc pod uwagę większy format reklamy,
różnica w koszcie produkcji może być kilkudziesięciokrotna.


Estetyka ekspozycji

Motorway 12×4 m to w większości ocynkowane konstrukcje z blaszanymi panelami, na których jest mocowana dekoracja. Dzięki temu reklama jest eksponowana na równej płaszczyźnie, odpornej na działanie warunków atmosferycznych – np. siłę wiatru, który jest w stanie uszkodzić, zdeformować lub zniszczyć dekorację na rusztowaniu.

Czasem, aby dekoracja nie wydymała się lub wciskała w rusztowanie w zależności od kierunku wiatru,
w reklamie są wycinane otwory dla zmniejszenia siły powietrza. Czy to jest rozwiązanie pożądane dla wizerunku marki, podobnie jak ogrodzenie rusztowania drutem kolczastym – zostawiam bez komentarza.


Legalność konstrukcji

Tablice Motorway 12×4 m są konstrukcjami ustawionymi legalnie.
Jak jest z rusztowaniami? Zapewne różnie.  Natomiast z całą pewnością można stwierdzić,  że wszystkie konstrukcje, które są ustawione w odległościach od krawędzi jezdni innych, niż przewiduje
Ustawa o drogach publicznych, są ustawione niezgodnie z prawem. Oto, jak są zdefiniowane te odległości:
30m – dla autostrady na terenie zabudowy;
50m – dla autostrady poza terenem zabudowy;
20m – dla drogi ekspresowej na terenie zabudowy;
40m – dla drogi ekspresowej poza terenem zabudowy.

Blisko drogi czasem oznacza zatem – niezgodnie z prawem.
Czy kwestia legalnego działania jest istotna – dla mnie zdecydowanie tak.

 

 


Coś zwróciło Twoją uwagę? Napisz o tym do nas!