Kreatywność to jedna z najbardziej pożądanych cech ludzi sukcesu, naukowców, artystów, wizjonerów, biznesmenów. Jest to twórcze podejście do problemów, tworzenie nowych technologii, oryginalnych rozwiązań i innowacyjne wykorzystanie idei, koncepcji, skojarzeń.

„Inteligencja  kreatywna to obecnie najbardziej poszukiwana cecha przez pracodawców”.(1)
Nic dziwnego, że chociaż w pewnym stopniu kreatywność zależna jest od naszej biologii (2)
to stworzono szereg łamigłówek i zadań rozwijajacych twórcze myślenie.
Kreatywności więc można się nauczyć. 

Dr Andrei G. Aleinkov (3) w swojej książce „MEGA CREATIVITY Five steps to thinking like a Genius”,
pisze w przystępny sposób jak kultywować w sobie cechę kreatywności,
jak patrzeć na zadania z różnych perspektyw, a także jak zmienić swój sposób działania,
aby stać się zwyciezcą.

Jest to doskonała książka dla tych, którzy rozpoczynają swoją przygodę z kreatywnością.
To notes kreatywny – zeszyt ćwiczeń, w którym możemy kreślić i rozwiązywać łamigłówki.
Dla niecierpliwych Andrei podaje również gotowe rozwiązania.

BeFunky_10177960_1512002945740306_9054635040631914056_n.jpg

Poprosiłam autora, żeby opowiedział mi coś o swojej książce. O to co odpowiedział:

” MegaCreativity is about how to get ideas – great ideas, more of them, and fast. This book is about breaking out of the box, but it doesn’t stop there. It’s about how to break out faster, with more ideas and more innovation. MegaCreativity opens new paths of creativity that can be followed by anyone. People in the fields of art, writing, business, and education or anyone simply hoping to lead
a more creative life can use the tools of MegaCreativity to more fully realize their true potential.
If a genius is defined as someone who can see things in new ways and can create many ideas in minutes, then anyone, with the use of MegaCreativity, can be a genius. This book’s practical hands-on instruction and exercises are infused with a powerfully positive tone that inspires readers to reach levels of insight, expression, and creativity they never thought possible.”

A zatem, skoro to takie proste zachęcam wszystkich do wyzwolenia swojego twórczego potencjału.

 

 

(1) Jak pisze Anna Rogala w artykule „Inteligencja kreatywna sposobem na zawodowy sukces?”.
(2) Naukowcy z Karolinska Institutet w Szwecji odkryli, że stopień kreatywności zależny jest od niskiej gęstości receptorów dopaminy (D2) w obszarach naszego mózgu.
(3) Andrei Aleinikov is a nationally recognized expert on creativity.
He is the founder of Creative Linguistics and of Novology, the science of newness and innovation.
He speaks at and runs seminars around the world on creativity.
He has conducted seminars for major corporations, including McDonald’s,
Proctor & Gamble and Mitsubishi.