NOWOROCZNE postanowienia i porządki

Agnieszka Maszewska 12 Sty 2016,
NOWOROCZNE postanowienia i porządki

Jak Wam idą tego-nowo-roczne postanowienia? Czy macie miejsce na jeszcze jedno – zawodowe, profesjonalne?
Chciałabym Was zachęcić do podjęcia pewnego wysiłku, który, założę się, zaowocuje w przyszłości.

historia logo JL
Kilka dni temu wspólnie z Anią Jachimczyk pracowałyśmy nad artykułem o tym, jak planując kampanię reklamową (jakąkolwiek kampanię, nie tylko outdoorową, choć skupiłyśmy się siłą rzeczy na OOH) jednocześnie przygotować się do spotkania z grafikiem, projektantem, art directorem.
Jasne, trzeba przemyśleć działania, cele, opracować strategię, założenia i na końcu  wypełnić brief.
Zapewne pojawią się w nim szczegółowe pytania o kwestie techniczne: kanały komunikacji, obszar, czas działania, adresatów. Także o konkurencję: kto nią jest i w czym uważamy ją za lepszą od nas.
Ale to nie wszystko.
W briefie pojawią się pytania o dotychczasowe projekty, wcześniejsze reklamy, hasła, kolorystykę.

I tu dochodzimy do sedna: oto na początku nowego roku zachęcam Was do porządków, albo – systematycznej pracy nad tym, aby za rok nie musieć ich robić.
W tym roku porządkujemy i organizujemy archiwum naszej marki.
Gotowi? Oto pytania pomocnicze.

Czy Wasza marka ma księgę identyfikacji wizualnej?
Czy macie określone kroje pisma?
Czy macie określoną kolorystykę?
Czy logo marki jest przygotowane w różnych wariantach, czy są określone prawidłowe i nieprawidłowe warianty i użycia logotypu?
Czy istnieje archiwum, w którym są poprzednie wersje logotypów, hasła, wcześniejsze reklamy, komunikaty?

Marka jak osobowość, zmienia się w czasie. Archiwum dotychczasowych projektów, zmian wizualizacji, logotypów jest ważne z punktu widzenia obserwacji rozwoju i zmian marki. Co było kiedyś, do czego można nawiązać, z czego raczej na pewno / na pewno / chwilowo zrezygnować.
To kopalnia wiedzy i jednocześnie –  nieoceniona pomoc dla projektantów, których zapraszamy do współpracy.
Pomagamy poznać naszą markę projektantom, pomagamy samym sobie jeszcze lepiej ją rozumieć.

Powodzenia w porządkowaniu marketingowych szuflad!

PS. Na ilustracji widzicie zmiany logo Jet Line, od roku 1994 do 2015. Slajd bardzo przydał się w prezentacji w lipcu 2015 r., gdy przygotowywaliśmy się do przeprowadzki i rebrandingu.


Coś zwróciło Twoją uwagę? Napisz o tym do nas!