Podobno egipskie obeliski były pierwszymi nośnikami reklamy. Być może dlatego najbardziej prestiżowa nagroda, jaką można uzyskać w branży reklamy zewnętrznej, ma właśnie kształt obelisku.
Outdoor Advertising Association of America przyznaje tę nagrodę już od 74 lat.
The OBIE Awards to największe wyróżnienie branżowe, które nagradza doskonałość kreacji w trudnej dziedzinie reklamy – outdoorze. Jak trudna jest to dziedzina, można się przekonać patrząc na bilbordy stojące przy naszych ulicach.
Kreacje, które wygrywają nagrody OBIE, nie wymagają tłumaczenia. W sposób prosty i zrozumiały przekazują komunikat i emocje. W tym roku zgłoszono 700 kampanii reklamowych.
Jury przyznało 12 złotych i 25 srebrnych statuetek.
Oto niektóre kreacje:
Agencja: Cramer-Krasselt
Kategoria: produkty konsumpcyjne
Rodzaj kampanii: kampania bilbordowa
Nagroda: Srebrne OBIE
Reklamodawca: Southwest Water Conditioning
Brand: Culligan
Tytuł kampanii: Hard Water
Agencja: Moroch
Kategoria: żywność i napoje
Rodzaj kampanii: kampania bilbordowa
Nagroda: Srebrne OBIE
Reklamodawca: McDonald’s
Brand: McCafé
Tytuł kampanii: Wake Up
Agencja: Grand Visual
Kategoria: kampanie zagraniczne
Rodzaj kampanii: kampania bilbordowa
Nagroda: Złote OBIE
Reklamodawca: Mondelez
Brand: Oreo
Tytuł kampanii: Oreo Eclipse
Agencja: Fold7
Kategoria: kampanie zagraniczne
Rodzaj kampanii: kampania bilbordowa
Nagroda: Złote OBIE
Reklamodawca: Carlsberg
Brand: Carlsberg
Tytuł kampanii: Probably the Best Poster
Agencja: Team Detroit
Kategoria: motoryzacja
Rodzaj kampanii: kampania multi-formatowa
Nagroda: Srebrne OBIE
Reklamodawca: Ford Motor Company
Brand: Ford
Tytuł kampanii: Ford
Więcej informacji o zwycięskich kampaniach znajdziecie w tym linku: http://obieawards.org/Current-Winners