Polecamy Waszej uwadze dwa ciekawe projekty, zrealizowane w Peru, które łączą funkcje reklamy zewnętrznej z działalnością proekologiczną.

Lima to miejsce, gdzie deszcz pada bardzo rzadko. Roczne opady deszczu to zaledwie od 100 do 600 mm. Panuje tam klimat subtropikalny pustynny a jednocześnie charakteryzuje się  także dużą wilgotnością przez cały rok. Wilgotność powietrza jest zawsze bardzo wysoka – aż 98%, zwłaszcza rano, co przyczynia się do powstawania porannej mgły w okresie od czerwca do grudnia oraz stale utrzymujących się niskich chmur od maja do listopada.

Tym problemem zajął się UTEC czyli Universidad de Ingenieria y Technologia.  Jest to uczelnia techniczna, która wspólnie z lokalną agencją reklamową Mayo Draftfcb opracowała unikalne rozwiązanie – billboard, który odprowadza wilgoć z powietrza i zamienia ją w wodę pitną.

Taki billboard to nie tylko fajny ekologiczny gadżet – jego główną funkcją jest reklama uczelni i wsparcie procesu rekrutacyjnego na prowadzone przez nią studia techniczne.

Sukces medialny tego projektu sprawił, że UTEC wraz ze wspierającą uczelnię agencją reklamową opracował i wdrożył kolejny projekt tego typu. Nowym rozwiązaniem jest billboard, który oczyszcza powietrze. Peru przeżywa w tej chwili boom inwestycyjny w branży nieruchomości. Liczne budowy powodują zapylenie i zanieczyszczenie powietrza wokół nich. Udział w tym ma również sam UTEC – uczelnia rozbudowuje swój kampus.

I tym razem billboard ma dwa zadania – promuje uczelnię i jej nowy kampus oraz filtruje około 100.000 m3 zapylonego powietrza na dobę.
Obszar jego oddziaływania to aż 5 przecznic, a efekt pracy billboardu można porównać z oddziaływaniem 1200 drzew.

Zaangażowane ekologicznie billboardy.
Reklama uczelni technicznej.
Biznes zaangażowany społecznie.

Warto to zobaczyć:

http://www.youtube.com/watch?v=35yeVwigQcc