Na początku nowego roku tradycyjnie pojawiają się ciekawe prognozy dotyczące trendów w mediach i marketingu.
Wyraźny podział na media cyfrowe i tradycyjne coraz bardziej się zaciera, a outdoor jest medium, w którym doskonale to widać.

Raport o światowych trendach na 2016 w branżach: technologicznej, mediowej i telekomunikacyjnej przygotował m.in. Deloitte („Global TMT Predictions 2016) Millward Brown przedstawił prognozę
„Digital & Media Predictions 2016. Marketing, Technology and the Evolving Media Mix” dostępną
(w języku angielskim) na stronie millward.com
Ericsson zaś spojrzał na przyszłość z perspektywy konsumentów, ponieważ uznano, że to co łączy wszystkie trendy to inne sposoby komunikacji, interakcji między nami – konsumentami.

Czy w 2016 roku pojawi się impuls do rozwoju nowoczesnych sieci reklamowych digital OOH (DOOH),
co przy wysokiej podaży tradycyjnych nośników było do tej pory nieopłacalne dla firm reklamy zewnętrznej? Taki trend od kilku lat obserwujemy na przykład w USA i zachodniej Europie.

Do portalu nowymarketing.pl przygotowałem artykuł, w którym przedstawiam trendy w outdoorze – według Nicka Halasa, head of futures czyli specjalisty od przyszłych technologii w Posterscope.
Prawie wszystkie dotyczą nowych technologii: optymalizacji w wykorzystaniu danych, nowych zachowań konsumenckich, angażowaniu odbiorców…Bardzo ciekawe rzeczy mogą dziać się już wkrótce w naszej przestrzeni publicznej, która naprawdę stanie się przestrzenią do komunikacji.

Nick Halas zwraca także uwagę na to, że dzisiaj liczy się nie tylko produkt, ale także marka i wartości,
jakie za nią idą. Reklama ma służyć nie tylko reklamodawcy, ale przede wszystkim być nośnikiem wartości ważnych dla odbiorcy i pozytywnie wpływać na społeczność.

Odpowiedzialność w reklamie? Bardzo ciekawy trend.

I cyfrowo, i analogowo – bardzo ciekawe czasy nadchodzą dla reklamy zewnętrznej – wszystkim fanom tego medium, klientom, domom mediowym, agencjom reklamowym i konkurencji życzę wielu nowych inspiracji
i ciekawych pomysłów w Nowym Roku!