Gdzie? Nie u nas … U nas spadły o 14 %. OAAA czyli odpowiednik naszego IGRZ (Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej), właśnie podał wartość sprzedaży amerykańskiego rynku reklamy zewnętrznej. W 2013 roku sprzedaż osiągnęła poziom 6,9 miliarda dolarów czyli ponad 21 miliardów złotych. Dla porównania IGRZ podaje, że wielkość sprzedaży branży OOH w Polsce zamknęła się w roku 2013 kwotą w wysokości ponad 483 miliony złotych. Wygląda na to, że nasz rynek jest aż o 43 razy mniejszy od amerykańskiego.

Amerykański rynek OOH rośnie już 15 rok z rzędu! Analizy Magna Global i dane Kantar potwierdzają, że jest to najszybciej rosnące medium reklamowe w USA. Nancy Fletcher – Prezes Zarządu OAAA (Outdoor Advertising Association of America) powiedziała, że ze względu na swoją unikalną zdolność do łączenia, angażowania i inspirowania konsumentów na coraz bardziej mobilnym i interaktywnym rynku, OOH pozostaje na stabilnej ścieżce wzrostu.
Wśród 10 kategorii branżowych największym wzrostem wydatków na reklamę zewnętrzną wykazały się m.in. restauracje (+11%), ubezpieczenia i nieruchomości (+9%), szkoły, obozy i seminaria (+8%), różne usługi i rozrywki (6 %) oraz handel detaliczny (+5%).

 

1005390_10152114412880211_494832450_n

Najwięcej w reklamę outdoorową inwestują w USA takie firmy jak: McDonald’s, Apple, Verizon, AT&T, Warner Bros. Pictures, JP Morgan Chase, Samsung, MetroPCS, Microsoft and Citigroup.
Do wzrostu wydatków na reklamę zewnętrzną przyczynia się w sporej mierze stała rozbudowa sieci nośników cyfrowych. DOOH poprawia skuteczność przekazu komunikatów reklamodawców do konsumentów w dzisiejszym, coraz bardziej rozdrobnionym środowisku medialnym.
Czy kiedyś nadejdą czasy, gdy doczekamy się tak optymistycznych danych z IGRZ?
Miejmy nadzieję, że tak i to niedługo!