W ostatnich dniach grudnia 2016 r. Rada Miasta Opola uchwaliła Kodeks Reklamowy.

Uchwała zawierała wiele błędów merytorycznych, naruszała zasady kompetencyjne i przekraczała upoważnienia ustawowe w wielu kwestiach. Rada Miasta odrzuciła jednak wezwanie do usunięcia naruszeń prawa, złożone przez  spółkę CityBoardMedia.

Dzisiaj – 5 października 2017 r. – Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu orzekł
nieważność całości zaskarżonej uchwały w uzasadnieniu podając, że nie można wprowadzić uchwały, która nie określa warunków dostosowania istniejących tablic i urządzeń reklamowych. Tym samym WSA w Opolu podzielił zdanie WSA w Łodzi.

Pisemne uzasadnienie wyroku powinno być dostępne w przeciągu miesiąca i wtedy poznamy szczegóły stanowiska sądu. Miasto może wnieść skargę kasacyjną do NSA.