Synergia DOOH + MOBILE

Pierwsza w Polsce kampania integrująca outdoor z reklamą mobilną

#FeelAustria

Kampanię #FeelAustria dla Austriackiej
Informacji Turystycznej zrealizowaliśmy
we współpracy z Semper Iratus i Selectivv.

Co było naszym celem?

Latem 2018 r. policzyliśmy, że 51 241 osób
szuka informacji o miejscu zimowego
wypoczynku. Naszym celem było zrealizowanie
kampanii, która precyzyjnie do nich dotrze.

Jakie narzędzia wykorzystaliśmy?

RTB

RTB to system automatycznego lokalizowania i identyfikowania użytkowników smartfonów.

Korzystając z informacji płynących z ponad 300.000 aplikacji możemy precyzyjnie określić, gdzie i jak użytkownicy spędzają w internecie czas, jakich produktów i usług szukają, czym się interesują.

Geotrapping

Geotrapping to funkcja służąca do zbudowania bazy osób, które były w określonym miejscu w określonym czasie.

Wyświetlamy reklamę osobom przebywającym w konkretnej lokalizacji, możemy też wyświetlić komunikat osobom, które należą do interesującej nas grupy adresatów i choć już w określonym miejscu się nie znajdują, to nadal interesują się naszą kategorią, produktem, usługą.

Co było celem kampanii #FeelAustria?

#FeelAustria to wizerunkowa kampania reklamowa promująca Austrię jako miejsce zimowego wypoczynku.

Zrealizowana na zlecenie Austriackiej Informacji Turystycznej we wrześniu 2018 r. m in. na nośnikach MyLED Warszawa w centrum stolicy: na budynku Cepelii i w podcieniach DTC (Domów Towarowych Centrum).

Adresaci:
– osoby lubiące sporty zimowe,
– wyjeżdżający na narty lub snowboard,
– dotychczas jeżdżący do Włoch, Czech i na Słowację.

Jak wyglądała kampania i co widzieli przechodnie?

1

Na ekranach MyLED Warszawa wyemitowaliśmy 10-sekundowe spoty.

2

Osoby, które znalazły się w zasięgu ekranu – a tym samym miały szansę zobaczyć krótki film reklamowy – zobaczyły go następnie w wersji rozszerzonej na smartfonach i laptopach.

3

Kliknięcie w banner przenosiło na stronę
z oficjalnym przewodnikiem turystycznym po Austrii.

Jak przygotowywaliśmy kampanię?

1

Etap 1

Przeprowadziliśmy wstępną weryfikację bazy użytkowników, którzy odpowiadali założeniom kampanii.
2

Etap 2

Policzyliśmy, ile to jest osób.
3

Etap 3

Przygotowaliśmy założenia: czas trwania, lokalizacje kampanii, capping, szacowaną liczbę wyświetleń.

Jak przebiegała kampania?

Wyemitowaliśmy spot i już od następnego dnia budowaliśmy bazę retargetingową. Trafili do niej tylko użytkownicy z naszej grupy adresatów *, którzy mieli  szansę zobaczyć spot na ekranach LED.

W miarę upływu czasu rosło znaczenie bazy retargetingowej – osobom zainteresowanym pierwszym spotem prezentowaliśmy drugi, dłuższy komunikat.

* Grupa adresatów: osoby lubiące sporty zimowe, wyjeżdżający na narty lub snowboard, dotychczas jeżdżący do Włoch, Czech i na Słowację.

Kilka słów o DOOH + MOBILE

To bardzo skuteczny a zarazem prosty pomysł, która dodatkowo pozwala dokładnie policzyć efektywność działań.

Założyliśmy 1.000.000 odsłon spotu w ciągu miesiąca. Na podstawie danych zbieranych na bieżąco ekstrapolowaliśmy użytkowników podobnych do naszej podstawowej grupy, rozszerzając tym samym zasięg.

Michał Lewandowski, Semper Iratus

Na czym polega nowość we wspólnej ofercie mobile i DOOH?

Otóż dotychczas kampanie realizowane na nośnikach DOOH z racji ich położenia i możliwości były opierane o Big Data, ale tylko w kontekście ich „umiejscowienia”. Kampania #FeelAustria jest spersonalizowana, mobilna i pozwala dotrzeć do nowej grupy potencjalnych turystów.

Dominik Karbowski, Selectivv

Połącz outdoor z mobile,
zarezerwuj kampanię na MyLED