DOOH - PLANOWANIE KAMPANII

Jeśli jesteś reklamodawcą, kampania reklamowa ma służyć przede wszystkim Tobie, ponieważ to Tobie zależy na wypromowaniu marki bądź produktu.
Jeśli Twoim głównym celem jest pozyskanie nowych klientów oraz podniesienie sprzedaży i chcesz osiągnąć ten cel, warto starannie przemyśleć i zaplanować poszczególne działania marketingowe. To zadanie często zlecane profesjonalistom. Marketerzy i dużych,
i małych firm często zlecają tego typu prace domom mediowym, które decydują na jakie kanały przeznaczą pieniądze oraz kontrolują przebieg kampanii na każdym jej etapie. Zawsze, aby dobrze rozplanować budżet warto pamiętać o pewnych założeniach,
które powinny być spełnione i które wpływają na dobór mediów do realizacji.

Według ekspertów z branży reklamowej, biorących udział w badaniu DOOH MyLED wynika, że najważniejszym czynnikiem, o którym trzeba pamiętać jest dotarcie do jak największej liczby osób w zdefiniowanej grupie odbiorców.
Potwierdziło to 78% ankietowanych. Jako reklamodawca musisz wiedzieć, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy i na tej podstawie dobrać odpowiednie medium. W przypadku outdooru cyfrowego, czyli DOOH, zasięg reklamy możesz wyliczyć przez stosowanie odpowiednich algorytmów, pozwalających oszacować widownię dla danego ekranu w danej lokalizacji w ciągu dnia.

Kolejnym istotnym elementem podczas planowania kampanii jest również – zdaniem 51% respondentów – zasięg medium. Ważne jest, aby wyznaczyć miejsca i granice, w których Twoja marka lub produkt będą komunikować się z odbiorcą, odbiorcami. Dokładne wyznaczenie ram komunikacji pozwala na bardziej precyzyjne dotarcie do potencjalnego klienta. Dużą wartość mają tutaj reklamy pojawiające się w pobliżu POS – tak jak jest w przypadku DOOH, który pozwala na wyświetlanie treści komunikatów w dokładnie zaplanowanym miejscu i czasie.

Kolejnymi ważnymi czynnikami wpływającymi na odbiór reklamy jest – według 58% osób biorących udział w badaniu – nawiązanie interakcji z odbiorcą oraz – według 47% badanych – kreatywność przekazu. DOOH potrafi te dwa elementy połączyć. Innowacyjne możliwości cyfrowej reklamy zewnętrznej pozwalają na bezpośredni i spersonalizowany kontakt z odbiorcą a forma przekazu sprawia, że komunikat na długo zapada w pamięć. Tak było m.in. w przypadku kampanii przeprowadzonej dla marki Nutella, która stworzyła ciekawą realizację DOOH, gdzie dzięki technologii mapowania twarzy dostosowywano treści komunikatów do odbiorcy. Nowe technologie pozwoliły reklamodawcy dotrzeć do widowni w oryginalny i spersonalizowany sposób a oryginalne treści i ciekawe kreacje spotów zwiększają zainteresowanie produktem.

Tworząc kampanię reklamową pamiętaj o samym przekazie. Bez interesującej i intrygującej kreacji kampania może nie osiągnąć zamierzonych celów.
To bardzo ważne, aby zadbać o ciekawy komunikat, przyciągający zainteresowanie i uwagę w odpowiednim miejscu i czasie.

Powodzenia!

Jet Line (@more_by_jetline) • Zdjęcia i filmy na Instagramie