Autor/ka:
Michał Ciundziewicki

Jak reklama OOH wpływa na nas, użytkowników internetu?

[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" column_border_width="none" column_border_style="solid"][image_with_animation image_url="10632" alignment="" animation="Fade In" border_radius="none" box_shadow="none" max_width="100%"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Okazuje się, że wpływ reklamy OOH jest znaczny - co wykazało badanie "OutPerform". Zrealizował je Outsmart – marketingowa organizacja skupiająca firmy reklamy zewnętrznej z rynku brytyjskiego. Badanie wykazało, że kampania reklamowa prowadzona na nośnikach OOH przekłada się na 17% wzrost zainteresowania marką w sieci.

Celem badania było lepsze zrozumienie relacji między reklamą zewnętrzną a smartfonami.

Jak pokazują badania, w Wielkiej Brytanii ludzie spędzają średnio 3 godziny dziennie przemieszczając się poza domem a 75 % z nich posiada smartfona. W Polsce jest podobnie, co potwierdziły badania Outdoor Track wykonane przez Instytut Badania Outdooru.
W naszym kraju trochę mniejszy odsetek osób ma smartfony – w.g. danych opublikowanych przez dziennik Rzeczpospolita w 2017 roku było to 64% osób (zaś 62% - rok wcześniej, więc można zakładać, że dość szybko osiągniemy podobny odsetek osób jak w Wielkiej Brytanii).

Oznacza to, że reakcja na reklamę, którą widzimy na ulicy może być prostsza i szybsza niż jeszcze parę lat temu.

Aby zbadać jak, gdzie i dlaczego reklama zewnętrzna łączy ludzi i marki - zrekrutowano 470 osób w wieku 16-44 lat w dziewięciu największych miastach UK. Każda z tych osób wgrała na smartfon a także na domowy tablet, laptop i desktop specjalną aplikację. Aplikacja zbierała dane o tym, gdzie w danym momencie znajdowali się badani oraz informacje o ich aktywności w sieci www w ciągu całej doby.

Dodatkowo, dzięki danym pozyskanym z systemu Route (standard badawczy reklamy zewnętrznej w Wielkiej Brytanii) dotyczącym lokalizacji nośników OOH oraz dzięki danym o kampaniach reklamowych prowadzonych na każdym z nośników można było się dowiedzieć, gdzie każdy z uczestników badania przebywał w danym momencie dnia i jakie nośniki reklamy zewnętrznej i kampanie reklamowe mijał.

Kolejnym krokiem było monitorowanie działań tych osób w intermecie, co pozwoliło na zbudowanie dużej bazy danych, dzięki której można było zrozumieć, w jaki sposób reklama zewnętrzna oddziałuje na naszą aktywność w internecie.

Badanie wykazało, że aktywność w sieci będąca reakcją na kampanię reklamową OOH rośnie nawet do 38% w przypadku 20 topowych, najlepiej przeprowadzanych i najskuteczniejszych kampanii a wskaźnik ten jest nawet wyższy w grupie millenialsów
i pokolenia Z.

66 % akcji na smartfonie było związanych z wyszukiwaniem informacji o marce lub odwiedzinami strony www danej marki. 57% respondentów, którzy podjęli działanie – to nowi klienci marki lub tacy, którzy dawno się nią nie interesowali co pokazuje, że reklama zewnętrzna pomaga w dotarciu do szerszej grupy odbiorców, nie tylko tych, lojalnych wobec danej marki ale także potencjalnych nowych klientów.

Jak widać, w erze smartfonów i mobilnego internetu, reklama zewnętrzna sprytnie i skutecznie łączy marki z ludźmi.[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][/vc_column][/vc_row]