Klimat, miasto, środowisko. Ekologia i MORE.
Ekologia na ekranach
Ekologia na ekranach to nasze ukłony z okazji czerwcowego święta środowiska. Między innymi wtedy, w Światowym Dniu Środowiska na YouTube mogliście zobaczyć film „Można panikować”. Oglądaliście? Jego bohaterem jest profesor Szymon Malinowski, fizyk, profesor nauk o Ziemi, dyrektor Instytutu Geofizyki PAN.
Profesor Malinowski od lat zajmuje się badaniem klimatu i edukacją, jest jednym ze współzałożycieli portalu Nauka o klimacie.
Światowy Dzień Środowiska przypadający 5 czerwca był dla nas inspiracją do przygotowania serii materiałów środowiskowych. Do końca czerwca emitujemy je na ekranach MORE.
A dlaczego?
Ponieważ na co dzień zajmujemy się przekazywaniem informacji, łączeniem marek i ich przekazów z ludźmi, których marki chcą czymś zainteresować, czymś zainspirować, do czegoś zachęcić. Wiemy, jak działa reklama, jak działają nośniki OOH. Postanowiliśmy wykorzystać ich moc do edukacyjnego działania inspiracyjnego na rzecz środowiska. Oh, wait. Czy na pewno na rzecz środowiska, a nie własnego, nas - ludzi? Gdyby nie my, czy powód do paniki byłby równie duży?
Do współpracy zaprosiliśmy blogerkę Ewelinę Ulanicką (@ewelina.ulanicka), Green Projects, czyli eko-scytujący blog o ekologii, ochronie środowiska i byciu eko, Fundację Miasta Przyszłości, Koalicję Klimatyczną, Entuzjastki, fotografa Witka Ziomka i aktywistę Tomka Morozgalskiego (@generalnie.to).
Eko-pop, refleksja i wrażliwość
Naszym celem było takie ujęcie tematu środowiska, aby nie pójść w eko-pop, ale też nie poruszać tematów abstrakcyjnych, których skala i poziom decyzyjności przeraża lub zniechęca. Wiemy, że zakręcanie wody podczas mycia zębów i wybór prysznica zamiast wanny nie uratuje Polski przed suszą. Ale wiemy też, że chodzi o refleksję i wrażliwość. Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od pierwszego kroku, więc zacznijmy od drobiazgów, bo któż wie, dokąd dojdziemy na koniec dnia?
Poznajcie ludzi i miejsca
Miłośniczka Ziemi: Ewelina Ulanicka, inżynier budownictwa i konsultantka ds. zrównoważonego budownictwa, certyfikuje nowe budynki i edukuje, jak żyć w zgodzie ze środowiskiem. Prowadzi wrażliwy na świat blog na Instagramie. Jej hasło brzmi: Chodź i #ukochajziemie na luzie! Jesteście miłośnikami Ziemi? Koniecznie poznajcie Ewelinę.
Green Projects.
Merytoryczna, profesjonalna i przystępna wiedza o zielonej energii, zmianach klimatycznych, zanieczyszczeniu środowiska, zrównoważonym transporcie. https://www.green-projects.pl/
Fundacja Miasta Przyszłości https://miasta-przyszlosci.pl/ działa dla przyjaznego rozwoju przestrzeni miast: promuje zdrowie mieszkańców i ekologiczne rozwiązania w budownictwie. Znajdziecie tu inspiracje, które mogą sprawić, że w miastach będzie żyło się jak wygodniej, zdrowiej, prościej, lepiej.
W Koalicji Klimatycznej działają 24 organizacje zaangażowane na rzecz ochrony klimatu, o różnych profilach, od badawczych po edukacyjne. Koalicja monitoruje sytuację prawną, edukuje, lobbuje. Jej misją jest przekonanie zwłaszcza osób podejmujących kluczowe decyzje do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.
Z Entuzjastkami łączy nas przekonanie, że świat przyszłości to świat dobrych relacji. Takie staramy się utrzymywać.
Ale jak wyglądają nasze relacje ze środowiskiem?
Witold Ziomek, fotograf ziemskich - nieziemskich krajobrazów. Witold pochodzi z Krakowa, jeździ po świecie i fotografuje, co widzi.
Do tego projektu wybrał zdjęcia wody, a inne jego fotografie mogliście już widzieć na MORE.
Tomasz Morozgalski, aktywista miejski, instagramer (@wolnazielen, @generalnie.to), działacz społeczny. Na Instagramie opowiada o naturze, kryzysie klimatycznym oraz metodach przeciwdziałania jego skutkom. Tomka możecie spotkać na akcjach obywatelskiego liczenia drzew, dyskusjach o wycinkach drzew podczas sesji Rad Dzielnic Warszawy i prhttp://generalnie.tootestach Młodzieżowego Strajku Klimatycznego.
Różnorodnie i kolorowo
To prawda, że bez zmian systemowych nie zatrzymamy zmian w klimacie. Ale wierzymy, że edukacja środowiskowa jest ważna i potrzebna. Że potrzebne jest budowanie nawyków, dzielenie się inspiracjami, mówienie o ważnych rzeczach. W końcu to jest cecha języka reklamy: perswazja, nakłanianie, przekonywanie. Przygotowaliśmy serię poradniczą, z najprostszymi do wykonania w domu rzeczami i sięgnęliśmy do literatury.
Wymieszaliśmy informacje, miejsca, ludzi i style.
I jest różnorodnie i kolorowo. Jak w przyrodzie.