Autor/ka:
Urszula Tubiak

Przełom w synergii DOOH i TV

DOOH i TV

Potwierdzamy badaniami to, co od dawna było intuicyjnie oczywiste. Synergia naszych ekranów MORE (DOOH) i telewizji zwiększa zasięg kampanii reklamowej, docierając do nowych grup odbiorców, które wcześniej pozostawały poza radarami media plannerów. Teraz przekonajcie się sami.

Rynek reklamy zewnętrznej zmienia się i rozwija, wprowadza innowacyjne rozwiązania. Technologia Jet Line gra kluczową rolę w projektach wyznaczających nowe standardy w branży. Ostatnio była wykorzystana w kampanii Dove #PrawdziwePiękno, realizowanej w ramach premiery narzędzia Advanced DOOH od GroupM. Kampania Dove na naszych ekranach badała synergię między reklamą zewnętrzną a telewizją, ale również potwierdziła wnioski, które były dotychczas intuicją branży. Otwiera to nowe perspektywy w planowaniu mediów.

 

Synergia DOOH i TV: Pierwsze badania na polskim rynku

 

Podczas realizacji kampanii wspólnie z GroupM i Gemiusem, testowaliśmy synergię między digital out-of-home (DOOH) a telewizją. Co więcej, była to pierwsza taka kampania w Polsce. To połączenie sił pozwoliło na analizę obu mediów.

Kluczowym elementem w tej kampanii były czujniki ARA zamontowane na ekranach MORE, które pozwoliły na precyzyjny pomiar inkrementalnego zasięgu. Przekazanie danych i połączenie ich z analizą panelu badawczego od Gemiusa umożliwiło stworzenie kompleksowego obrazu efektywności kampanii. Bez danych z sensorów ARA, zamontowanych na MORE nie byłoby to możliwe.

 

Efekty, które robią wrażenie

Wyniki badań przeprowadzonych podczas kampanii Dove #PrawdziwePiękno dowodzą, jak efektywna może być integracja DOOH i TV. W grupie ALL 7-75 odnotowano wzrost zasięgu o 11,05 punktów procentowych dzięki uwzględnieniu ekranów MORE w kampanii. Jeszcze bardziej imponujący rezultat uzyskano w grupie kobiet 18+, ponieważ zasięg zwiększył się o 9,01 p.p.

 

Co to oznacza dla naszych klientów?

Specjalizujemy się w reklamie DOOH i widzimy ogromny potencjał w integracji technologii i danych. Kampania Dove pokazała, że strategiczne planowanie mediów, wsparte nowoczesnymi narzędziami, po prostu znacząco podnosi efektywność komunikacji marketingowej.

Rozwój naszej technologii w kontekście badania widowni  i takie narzędzia jak Advanced DOOH, otwierają przed reklamodawcami nowe możliwości i odpowiadają na pytanie -  jak realizować naprawdę efektywne kampanie reklamowe? Podpowiadamy: z nami 🙂

Co to oznacza dla media plannerów?

W efekcie, media plannerzy mają już wiedzę, podpartą badaniami. Platforma od Group M integruje powierzchnię reklamową, dane geolokalizacyjne, kreatywne rozwiązania i zaawansowane narzędzia pomiarowe. W rezultacie umożliwia to nie tylko precyzyjne docieranie do odbiorców, ale także bardziej elastyczne i oszczędne zarządzanie kampaniami. Wszystko to, by osiągać jak najwyższe zasięgi w grupach docelowych, optymalnie i adekwatnie, natomiast bez przepalania budżetu.

 

Nasza rola w kampanii przyszłości

To super uczucie: widzieć, że nasze ekrany MORE i technologia ARA wyznaczają trendy na rynku reklamy, jak również inspirują.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne wyzwania i możliwości współtworzenia innowacyjnych rozwiązań.

Wnioski? Synergia mediów ostatecznie działa najlepiej. Outdoor działa.