Opole - unieważniona uchwała
[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" column_border_width="none" column_border_style="solid"][vc_column_text]W ostatnich dniach grudnia 2016 r. Rada Miasta Opola uchwaliła Kodeks Reklamowy.
Uchwała zawierała wiele błędów merytorycznych, naruszała zasady kompetencyjne i przekraczała upoważnienia ustawowe w wielu kwestiach. Rada Miasta odrzuciła jednak wezwanie do usunięcia naruszeń prawa, złożone przez spółkę CityBoardMedia.
Dzisiaj - 5 października 2017 r. - Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu orzekł
nieważność całości zaskarżonej uchwały w uzasadnieniu podając, że nie można wprowadzić uchwały, która nie określa warunków dostosowania istniejących tablic i urządzeń reklamowych. Tym samym WSA w Opolu podzielił zdanie WSA w Łodzi.
Pisemne uzasadnienie wyroku powinno być dostępne w przeciągu miesiąca i wtedy poznamy szczegóły stanowiska sądu. Miasto może wnieść skargę kasacyjną do NSA.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]