Autor/ka:
Marcin Maszewski

Nowy, stary projekt warszawskiej uchwały krajobrazowej

[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" column_border_width="none" column_border_style="solid"][image_with_animation image_url="11176" alignment="" animation="Fade In" border_radius="none" box_shadow="none" max_width="100%"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Dziś mogliśmy po raz pierwszy zapoznać się z nowym projektem uchwały krajobrazowej  dla Warszawy.
Określenie „NOWY” odnosi się jednak jedynie do czasu, a nie treści.

Po raz pierwszy projekt warszawskiej uchwały reklamowej został zaprezentowany  w czerwcu 2017 roku. Po konsultacjach przeprowadzonych przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, wpłynęło kilka tysięcy uwag (z czego 2500 przesłano z formularza akcji „Żegnamy reklamy” - http://www.zegnamyreklamy.pl/, przygotowanej wspólnie przez kilka stowarzyszeń).

Prace nad uwagami trwały ponad rok. Efekt: jak było, tak zostało. Poza kosmetycznymi zmianami typu zamiana zwrotów z „zabrania się” na „zakazuje się”, projekt nie zawiera nowych istotnych treści.

Najważniejsze elementy projektu dotyczące  reklam to:

  • w praktyce uchwała dopuszcza jedynie reklamę na terenach miejskich,
  • strefy – 3, dodatkowo uchwała wyodrębnia ciągi komunikacyjne;
  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 18m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana raz na 5 , maksymalnie przez 9 miesięcy;
  • reklama na elewacji – tylko na elewacjach bez okien (z zastrzeżeniami);
  • szyldy – liczba i wielkość szyldów są ograniczone, preferowaną formą szyldów są litery przestrzenne;
  • zakazy – umieszczanie reklam na oknach, dachach budynków, przed budynkami publicznymi, w bliskiej odległości od siebie, na terenach ochrony konserwatorskiej i przyrodniczej i wiele innych;
  • reklama cyfrowa – ograniczona do powierzchni 3 m2;
  • okresy dostosowania – 2 lata;
  • warunki dostosowania – praktycznie nie określone;
  • prawa nabyte – nieuwzględnione.

6 listopada odbędzie się kolejne spotkanie konsultacyjne, zapewne w myśl zasady głosowali jak chcieli, a wybrali kogo trzeba.
Szczegółowy raport z konsultacji znajduje się pod adresem:

http://konsultacje.um.warszawa.pl/sites/konsultacje.um.warszawa.pl/files/krajobrazowa_raport_final.pdf

Opis projektu znajduje się pod adresem:

http://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/adnie-z-uchwa-krajobrazow

Z samym projektem można zapoznać się na stronie:

http://konsultacje.um.warszawa.pl/jaka_uchwala_krajobrazowa_dla_warszawy_drugi_etap_konsultacji_spolecznych[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][/vc_column][/vc_row]