Pewnego razu na Piccadilly Circus czyli o reklamie w Londynie sprzed wielu lat...
Londyńska agencja reklamowa FullScreem odtworzyła Piccadilly Circus sprzed pół wieku w formie ciekawej animacji.
https://www.youtube.com/watch?v=AWml6G7w6fM
Niesamowita animacja przygotowana z wykorzystaniem fotografii sprzed 50 lat pokazuje, jak wyglądało Piccadilly Circus w pewien majowy wieczór w 1961 roku. Przy użyciu zdjęć znalezionych w archiwach oraz na podstawie dawnych raportów pogodowych przygotowano króciutki filmik, na którym możemy zobaczyć Statuę Erosa, wielki neon Coca-Coli zamontowany w 1954 roku, reklamę papierosów Players i billboard BP z 1961 r. Martini, Dunlop i Scotch.
Ale to inne marki, które widzimy na tej uroczej animacji.
Pięćdziesiąt lat temu reklam było znacznie więcej niż dziś. Reklamami pokryty był cały budynek London Pavilion Theatre. Billboardy ciągnęły się dalej – w głąb Shaftesbury Avenue.
Było też więcej mniejszych reklam, tymczasem obecnie w tym miejscu dominują wielkie ekrany LED.
Przygotowana przez FullScreem animacja zachęca do tego, aby cofnąć się w czasie jeszcze bardziej i zobaczyć Piccadilly takim, jakim widzieli go przechodnie w latach 50, 40, 30 ...
A oto efekt moich poszukiwań – zdjęcia tego miejsca unaoczniają, jak bardzo zmieniała się reklama zewnętrzna na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci:
Rok 2014 – obecnie reklamy umieszczone są jedynie na elewacji budynków między Shaftesbury Avenue i Glasshouse Street, są to wielkie ekrany LED ...
Lata 60 – w tym czasie na Piccadilly królowały neony ...
Lata 50 – w 1954 pojawia się wielki neon Coca-Coli...
Lata 40 – na niektórych zdjęciach widać, że Statua Erosa była zabezpieczona przed uszkodzeniem w czasie wojny ...
lata 30 – na Piccadilly pojawia się zegar piwa Guinness ...
Rok 1915 – reklamy pojawiły się na Piccadilly Circus na początku XX wieku,
pierwszym neonem był Bovril – reklama marki przypraw do zup ...