Krótka (jeszcze) historia pewnego neonu
[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" column_border_width="none" column_border_style="solid"][vc_column_text]Gdy pojawił się pomysł neonu na dachu naszego nowego biura przy ulicy Broniewskiego na warszawskim Żoliborzu, zastanawialiśmy się zero sekund.
Tak, fantastycznie byłoby mieć neon.
W końcu przestrzeń miasta to naturalne środowisko życia neonów a ich komunikacyjna funkcja
jest z kolei naturalna dla nas, firmy zajmującej się komunikacją w przestrzeni. Tego samego dnia sprawdziliśmy w administracji biurowca, do którego niebawem mieliśmy się wprowadzać,
techniczne i konstrukcyjne możliwości instalacji neonu. Przeszkód nie było, zatem zabraliśmy się do projektu wyglądu i opracowania koncepcji montażu liter na dachu.
Zdecydowaliśmy, że neon Jet Line będzie przestrzennym przedstawieniem naszego nowego logotypu, zaprojektowanego przez Anię Jachimczyk.
Ciepły czerwony kolor logotypu to symbol pasji, energii i działania, według nas jest nośnikiem dobrych emocji, które na co dzień wkładamy w pozytywne i konstruktywne relacje ze sobą i innymi. Intensywny kolor wpłynął na wybór prostej, eleganckiej formy liter, opartej – tak jak nasza cała identyfikacja – na kroju pisma Lato, autorstwa Łukasza Dziedzica.
Cały pomysł, techniczna koncepcja realizacji i sposobu montażu neonu należała do Andrzeja Maszewskiego
z Synchro.Lab i zarządzanej przez niego ekipy.
Andrzej opracował projekt, skompletował dokumentację dla właściwego urzędu wydającego zgodę
na instalację, nadzorował produkcję neonu oraz jego montaż na dachu.
Cały proces trwał sześć tygodni, w tym cztery (30 dni) to wymagane procedurą zgłoszenie prowadzenia prac budowlanych.
I tak oto, we wrześniu 2015 r., 105 lat po pojawieniu się pierwszej szklanej rurki wypełnionej gazem
i świecącej kolorem zależnym od jego rodzaju, na dachu żoliborskiego kameralnego biurowca pojawił się
ON.
NeON Jet Line, wykonany tradycyjną metodą, z giętego szkła i gazowej mieszanki
w kolorze maksymalnie zbliżonym do firmowego Pantone Coated 1778 C.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]