
Dziś mogliśmy po raz pierwszy zapoznać się z nowym projektem uchwały krajobrazowej dla Warszawy.
Określenie „NOWY” odnosi się jednak jedynie do czasu, a nie treści.
Po raz pierwszy projekt warszawskiej uchwały reklamowej został zaprezentowany w czerwcu 2017 roku. Po konsultacjach przeprowadzonych przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, wpłynęło kilka tysięcy uwag (z czego 2500 przesłano z formularza akcji „Żegnamy reklamy” – http://www.zegnamyreklamy.pl/, przygotowanej wspólnie przez kilka stowarzyszeń).
Prace nad uwagami trwały ponad rok. Efekt: jak było, tak zostało. Poza kosmetycznymi zmianami typu zamiana zwrotów z „zabrania się” na „zakazuje się”, projekt nie zawiera nowych istotnych treści.
Najważniejsze elementy projektu dotyczące reklam to:
- w praktyce uchwała dopuszcza jedynie reklamę na terenach miejskich,
- strefy – 3, dodatkowo uchwała wyodrębnia ciągi komunikacyjne;
- maksymalny format reklamy wolnostojącej – 18m2;
- reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana raz na 5 , maksymalnie przez 9 miesięcy;
- reklama na elewacji – tylko na elewacjach bez okien (z zastrzeżeniami);
- szyldy – liczba i wielkość szyldów są ograniczone, preferowaną formą szyldów są litery przestrzenne;
- zakazy – umieszczanie reklam na oknach, dachach budynków, przed budynkami publicznymi, w bliskiej odległości od siebie, na terenach ochrony konserwatorskiej i przyrodniczej i wiele innych;
- reklama cyfrowa – ograniczona do powierzchni 3 m2;
- okresy dostosowania – 2 lata;
- warunki dostosowania – praktycznie nie określone;
- prawa nabyte – nieuwzględnione.
6 listopada odbędzie się kolejne spotkanie konsultacyjne, zapewne w myśl zasady głosowali jak chcieli, a wybrali kogo trzeba.
Szczegółowy raport z konsultacji znajduje się pod adresem:
Opis projektu znajduje się pod adresem:
http://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/adnie-z-uchwa-krajobrazow
Z samym projektem można zapoznać się na stronie: