Zrób coś dla siebie
Zrób coś dla siebie, zrób coś dla innych to wprawdzie motto naszej Fundacji Rejs Odkrywców, ale posługujemy się nim też w firmie. Doskonale się sprawdza zwłaszcza w czasie, kiedy pomaganie i współpraca jest potrzebna i się liczy.
Poniedziałek 16 marca zapamiętamy na długo. Tego dnia po raz pierwszy powiedzieliśmy głośno coś, co w firmie outdoorowej brzmi jak herezja: „Jeśli możesz #zostańwdomu. Do zobaczenia wkrótce”.
No i zostaliśmy.
8 tygodni, 20 różnych kampanii
Przez 8 kolejnych tygodni na cyfrowych nośnikach w Warszawie emitowaliśmy spoty pomocowe, społeczne, edukacyjne, wspierające nas i innych.
Zrealizowaliśmy ponad 20 różnych akcji.
W ich ramach wyemitowaliśmy prawie 50 różnych spotów i codziennie pojawiały się nowe. W pierwszej kolejności z zaleceniami sanepidu o bezpiecznym funkcjonowaniu, o rozsądnych i pożądanych nawykach w sklepach, bardzo szybko o warszawskich inicjatywach pomocowych od organizujących się społeczników i współpracujących z nimi instytucji.
Skala inicjatyw pomocowych, lokalnych, dzielnicowych, miejskich, uruchamianych często spontanicznie i bez kalkulacji przez małych przedsiębiorców i zaangażowanych społeczników jest fantastyczna. To jest czysta praktyka odpowiedzialności i solidarności. Chcemy je przypomnieć, bo wiele z nich działa nadal, a przede wszystkim niech działa idea pomagania.
Misja jest ważna
Druga duża rzecz to inicjatywy instytucji kulturalnych, muzeów, miejsc spotkań, bibliotek… Pamiętacie, na początku chodziło o to, żeby namówić ludzi do zostania w domach. Ale potem chyba już nie tylko o to. Potem uruchomiła się naturalna potrzeba dzielenia się tym, co mamy i tym, co wiemy. Jednak misja jest ważna!
Miejscom, które otworzyły przed ludźmi głowy, serca, wirtualne okna i drzwi mówimy: szacunek i dzięki. Chciałabym, żebyśmy chcieli i potrafili się Wam odwdzięczyć. Sama mam postanowienie, że z płynem dezynfekującym w torebce będę dużo chodzić po muzeach, kawiarniach i księgarniach. Więc dobrze, że na ekranach znalazło się też dużo miejsca dla wdzięczności.
Zapraszam, zobaczcie co się u nas działo w marcu, kwietniu i maju.
Akcje ponadczasowe
Emitowaliśmy spoty zwracające uwagę na kwestie ważne zawsze, które zeszły na dalszy plan, a jednak ich działalność podczas pandemii okazała się tym ważniejsza i jednocześnie bardziej zagrożona. PCK apelowało do krwiodawców, akcja #Pajacyk od PAH zwracała uwagę na problem zamkniętych szkół i brak regularnych posiłków dla części dzieci.
Współpracowaliśmy z instytucjami, które zachęcając do pozostania w domu oferowały kontakt online ze zbiorami, sztuką i historią.
Zrób coś dla innych
Emitowaliśmy akcję platformy Eksperci Pomagają (początkowo wystartowała pod hasłem StartupyPomagają.pl), apel WOŚP i ideę #SolidarnizBiznesem, czyli akcję KIG „Nie pozwolę ci się zamknąć”, wspierającą małych i średnich przedsiębiorców, mocno dotkniętych naszym zamknięciem się w domach.
Emocje na ekranach
Każdy po swojemu przeżywał różnorodne emocje. Psychoedu dbało o to, aby uspokoić te skrajne. Z kolei zaprzyjaźnieni artyści rysownicy patrzyli z ironią lub zrozumieniem. Pojawiła się też przestrzeń dla wdzięczności i podziękowań.
A co zostaje z nami?
Lockdown to żadną miarą nie jest wymarzona sytuacja dla branży OOH. Jednak paradoksalnie czas pandemii pozwolił nam wykorzystać możliwości naszych ekranów i sieci MORE i MyLED.
Wiemy, że realnie wsparliśmy wiele mądrych i potrzebnych akcji.
Poznaliśmy fantastycznych ludzi: robią świetne rzeczy, są skuteczni, pomysłowi, inspirujący.
Mówiąc krótko: zrobiliśmy coś dla siebie, zrobiliśmy coś dla innych.