Autor/ka:
Agnieszka Maszewska

Historia Jet Line w kilku obrazkach. 40 m reklamy papierosów

billboardy

W 1999 r. podpisaliśmy w Jet Line umowę z koncernem tytoniowym na budowę 20 billboardów dla pewnej marki papierosów.
Raczej nie podejrzewaliśmy, że jednocześnie budujemy 20 pierwszych tablic Motorway.
Nie podejrzewaliśmy również,  że właśnie zaczęliśmy tworzyć największą  w Polsce sieć billboardów OOH przy trasach.
Jeszcze bardziej jednak nie podejrzewaliśmy, że w czasie między podpisaniem umowy a montażem gotowych plakatów zmieni się prawo i wielkoformatowe plakaty z reklamą papierosów będą mogły mieć maksymalnie 40 m. kw.

Plakaty mogą mieć max 40 m. kw., zaś właśnie budowane tablice mają 48 m. kw. Co robić?

Plakat 40 m.kw. na tablicy 48 m.kw. oczywiście się zmieści - tylko po co budować 8 dodatkowych metrów?
Może jednak kolejne tablice zbudować już mniejsze, format będzie wprawdzie niestandardowy, za to dopasowany do warunków kontraktu?
A może zostać przy standardowym formacie, w końcu 12x4 m, jako największym, posługuje się świat?

Decyzję trzeba było podjąć szybko: zmieniamy projekt i przerabiamy konstrukcje, które już stoją czy zostajemy przy pierwotnym formacie i szukamy innego rozwiązania?
Zdecydowaliśmy: zostajemy przy 12x4m. W końcu taki jest standard na świecie, a przecież my chcieliśmy proponować rozwiązania obowiązujące na świecie. Estetyczny temat mniejszego plakatu na większej tablicy rozwiązaliśmy projektując na krótszych bokach dodatkowe elementy. Zajęły chwilowo zbędną powierzchnię i w prosty sposób można było je zdemontować później, bo jak się okazało - przyszła taka potrzeba.

I jak to się potoczyło?

W następnym roku zaczęliśmy pracować dla marek, których nie obowiązywały regulacje co do wielkości reklamy. Wśród nich była Era GSM, telefonia komórkowa działająca wówczas od kilku lat.
Pamiętacie? Numer telefonu zaczynał się od 602 😊 W 2000 r. zawarliśmy pierwsze kontrakty na długoterminowy wynajem powierzchni, produkcję i stały serwis reklam out of home.
I tak zaczęła się nowa era 😉.

25 lat później, w 2024 roku mamy ponad 380 powierzchni w całej Polsce, przy trasach między miastami i w miastach.
Motorway 12x4 m to największa i jedyna tak zorganizowana sieć klasycznego OOH przy drogach ekspresowych i autostradach.
Mają jednakowy wygląd, są w miejscach o największym natężeniu ruchu, wszystkie są czytelnie oznakowane i oświetlone.
Klasyka, która działa.

 

Znajdziesz nas też tutaj:

LinkedIn Jet Line
Facebook Jet Line