rCPM to liczba osób, które zobaczyły* Twoją reklamę w Digital OOH.

*ZOBACZYŁY RZECZYWIŚCIE

rCPM to koszt dotarcia spotu reklamowego do tysiąca osób na ekranach MORE. Podstawą jego obliczania jest realne wyznaczenie obszaru widowni, która ma szansę zobaczyć każdy konkretny spot w kampanii. Wyznaczamy go za pomocą sensorów, które rozpoznają ludzi, ale również samochody i pojazdy komunikacji miejskiej. Sensory zapisują precyzyjne ścieżki poruszania się każdego z tych obiektów.

W Jet Line nie tylko planujemy widownię. Znamy jej wielkość netto i brutto. Przede wszystkim w czasie rzeczywistym zliczamy rCPM, czyli podajemy rzeczywisty koszt dotarcia do tego tysiąca osób, które miało możliwość zobaczenia spotu (oportunity to see, OTS). Osoby te znajdowały się przed ekranem, a ich wektor poruszania się był skierowany na ekran przynajmniej przez 4 sekundy.  Podkreślamy więc, że chodzi o odbiorców, którzy rzeczywiście mieli szansę zobaczyć spot, nie zaś tych, którzy znajdowali się jedynie w wyznaczonym promieniu, niekoniecznie przed samym nośnikiem.

rCPM jest innym, bo realnym miernikiem efektywności i czynnikiem kontroli budżetu niż CPM przeniesiony wprost z doświadczeń reklamy internetowej, który czasem oferują inni.

Jak to wygląda w praktyce?

rCPM

rCPM różni się od CPM online, który funkcjonuje w marketingu internetowym. W przypadku CPM online kontakt odbiorcy z reklamą polega na kontakcie 'one to one’. W reklamie zewnętrznej jest inaczej. Na jedno wyświetlenie reklamy składa się większa liczba odbiorców. Na MORE aż 882 360 widzów dziennie ogląda Twoje spoty w 8 największych miastach w Polsce.

Drogi Kliencie, czy wiesz za co płacisz?

Im niższy jest rCPM, tym lepiej, ponieważ oznacza to, że płacimy mniej za dotarcie do większej liczby zainteresowanych odbiorców. Ten wskaźnik pozwala na porównanie efektywności różnych kampanii w Digital OOH. W Jet Line możesz wybrać te opcje, które zapewnią Ci największą widoczność i zaangażowanie przy najniższym koszcie. Płacisz więc tylko za zainteresowanych odbiorców (widownia netto) – oni zobaczyli Twoją reklamę.

Jak to liczymy?

rCPM = (koszt kampanii / widownia netto) x 1000

DOOH  jest medium policzalnym. Dane, które zliczamy są rzeczywiste, dokładne, transparentne i bezpiecznie pozyskiwane.

Nasze badania widowni są potwierdzane przez niezależny podmiot – Gemius. Monitoruje on jakość i lokalizację wyświetleń reklamy, a także dostarcza informacje o efektywności kampanii.

Kupując kampanię w modelu rCPM masz także dostęp do wygodnej i intuicyjnej platformy w czasie rzeczywistym monitorującej postępy kampanii. Pokazuje ona wyniki i statystyki kampanii. W każdym momencie widzisz policzoną widownię i elastycznie decydujesz o efektywności działań marketingowych.

Zaloguj się i sprawdź widownię dla Twojej kampanii DOOH lub zobacz MORE

 

Takie rzeczy tylko w Jet Line. Takie rzeczy tylko out of home.

Realizujemy skuteczne kampanie outdoorowe, które przynoszą markom zysk. Realny. 

Skontaktuj się z naszym działem sprzedaży