Autor/ka:
Agnieszka Maszewska

Kampanie na Dzień Matki. Outdoorowo, interaktywnie i klasycznie.

Dzień Matki

[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" column_margin="default" column_direction="default" column_direction_tablet="default" column_direction_phone="default" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" row_border_radius="none" row_border_radius_applies="bg" overflow="visible" overlay_strength="0.3" gradient_direction="left_to_right" shape_divider_position="bottom" bg_image_animation="none"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_tablet="inherit" column_padding_phone="inherit" column_padding_position="all" column_element_direction_desktop="default" column_element_spacing="default" desktop_text_alignment="default" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_backdrop_filter="none" column_shadow="none" column_border_radius="none" column_link_target="_self" column_position="default" gradient_direction="left_to_right" overlay_strength="0.3" width="1/1" tablet_width_inherit="default" animation_type="default" bg_image_animation="none" border_type="simple" column_border_width="none" column_border_style="solid"][vc_column_text]Święto najważniejszych kobietom w życiu i dla życia. W Polsce obchodzone 26 maja, w Stanach w drugą niedzielę maja. Dzień Matki to dla reklamodawców okazja do działań komunikacyjnych i realizowania kreatywnych kampanii. Czasem stoją za nimi marki
i produkty, czasem nie. Wraz z Dianą Polską z MyLED, tuż przed polskim Dniem Matki wybrałyśmy kilka, które zwróciły naszą uwagę. Diana poleca dwie akcje interaktywne, ja dwie klasyczne.[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][image_with_animation image_url="10700" image_size="full" animation_type="entrance" animation="Fade In" animation_easing="default" animation_movement_type="transform_y" hover_animation="none" alignment="" border_radius="none" box_shadow="none" image_loading="default" max_width="100%" max_width_mobile="default"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Mama, poczta i tweety.

Urząd Pocztowy w Wielkiej Brytanii z okazji Dnia Matki przeprowadził interaktywną, dynamiczną kampanię Digital Out of Home,
w której informował odbiorców o specjalnie przygotowanych na tą okazję sposobach dostarczania przesyłek dla naszych mam oraz wskazywał kierunek do najbliższej poczty. W tym celu zwiększenia zaangażowania przechodniów w odbiór kampanii posłużył się tweetami osób piszących o zbliżającym się Dniu Matki. Wyświetlane w kampanii wiadomości dotyczyły m.in. pomysłów na oryginalny prezent, oraz uczuć jakimi darzymy najważniejsze kobiety w naszym życiu. Spoty wyświetlane w kampanii ukazywały również liczbę tweetów, w których poruszano tematykę związaną z nadchodzącym świętem.[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][image_with_animation image_url="10701" image_size="full" animation_type="entrance" animation="Fade In" animation_easing="default" animation_movement_type="transform_y" hover_animation="none" alignment="" border_radius="none" box_shadow="none" image_loading="default" max_width="100%" max_width_mobile="default"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Mama, obraz i technologia.

Innym, równie oryginalnym przykładem kampanii DOOH zorganizowanej z okazji święta Mam była realizacja opracowana przez Proximity London. Ogromna kartka z okazji Dnia Matki to kampania, która we współpracy z utalentowaną artystką - Lizzie Mary Cullen oraz w połączeniu z najnowocześniejszą technologią z Grand Visual, stworzyła niepowtarzalną akcję społeczną niosącą pomoc milionom kobiet na całym świecie. W centrum handlowym - Westfield London umieszczono gigantyczne płótno składające się z wielu małych kwadratów, które użytkownicy mogli oglądać i udostępniać swoim mamom przez stronę: happiestmothersdaycard.org. Artystka malując, zajmowała kolejne części płótna a im więcej osób brało udział w zabawie, tym projekt nabierał większych rozmiarów. Zorganizowana akcja miała na celu zebranie 10 milionów funtów dla matek i ich rodzin żyjących w ubóstwie. Pod koniec kampanii powstałe dzieło sztuki zostało zamienione w gigantyczną Kartę z okazji Dnia Matki. Grand Visual dostarczył kreatywne rozwiązanie technologiczne, które pozwoliło na zintegrowanie sprzętu z siecią online. W miarę rosnącej liczby dedykacji, zmieniał się również rozmiar dzieła tworzonego w czasie rzeczywistym przez artystę - zapewniając tym samym idealnie zsynchronizowane elementów świata cyfrowego z rzeczywistością.[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Mama i nostalgiczny marketing
Nostalgia pomaga marketingowi od kilku lat. Wszyscy wiemy, że „kiedyś było inaczej i lepiej” i nawet jeśli obiektywnie wcale lepiej nie było, to nie ma rady na nostalgię, a właściwie na potęgę wyobrażeń i marzeń, bo to ich złudne piękno sobie po latach wspominamy, oblekłszy w nieistniejące ciało. Narracja kiedyś-było-lepiej jak każde narzędzie może być niebezpieczne, na przykład gdy okazuje się, że zdjęcie sprzed lat zastosowano w fatalnym kontekście i jak każde narzędzie - jest stosowane przy różnych okazjach. W Dniu Matki łatwo o uproszczenia czy banał. W komunikacji oczywistej typu: „matka jest tylko jedna” i w kwestiach w istocie niereklamowalnych, nostalgię rozumiem ale ponad nią stawiam jednak poczucie humoru i proste prawdy takie jak ta, że matka wie wszystko.[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][image_with_animation image_url="10702" image_size="full" animation_type="entrance" animation="Fade In" animation_easing="default" animation_movement_type="transform_y" hover_animation="none" alignment="" border_radius="none" box_shadow="none" image_loading="default" max_width="100%" max_width_mobile="default"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Mamo? Widziałaś gdzieś ten mój niebieski T-shirt w paski??

Prawda jest taka, że dowolną rzecz można uznać za ostatecznie zagubioną dopiero wtedy, gdy nawet mama nie może jej znaleźć.
W internecie jest wszystko?
Nie. Są rzeczy, które wiedzą tylko matki.
Gdzie jest moja koszulka w paski? Co ty dodajesz do tego sosu bolońskiego, mi nigdy nie wychodzi taki jak tobie. Co ty widziałaś w ojcu to ja nie mam pojęcia …
No cóż. A matka wie.
Kampania dostawcy internetu, marki Fibertel mówi z pokorą: wszystkiego dobrego dla jedynej osoby, która rzeczywiście wie wszystko.
(Agencja Don z Buenos Aires w Argentynie, październik 2016).[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][image_with_animation image_url="10703" image_size="full" animation_type="entrance" animation="Fade In" animation_easing="default" animation_movement_type="transform_y" hover_animation="none" alignment="" border_radius="none" box_shadow="none" image_loading="default" max_width="100%" max_width_mobile="default"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Kampania „Tajna broń” z Nigerii miała celebrować Dzień Matki przede wszystkim szczerze – tak, aby w przekazie nie było fałszywych dla lokalnej społeczności nut. A w tradycyjnych społeczeństwach rola matki w wychowywaniu oraz często dyscyplinowaniu jest kluczowa. Kiedy czasami perswazja nie wystarczała, wtedy nigeryjska matka sięgała po tajną broń. Cztery plakaty pokazują cztery podręczne narzędzia: „brain resetter” czyli po prostu dłoń gotową do postukania dziecię w głowę, miotłę, zdjęty ze stopy klapek oraz „alignment tool” kuchenną łopatkę do ciasta - które czasem pełniły funkcję wsparcia podczas niezbędnych epizodów naprawczych. Kampania o matkach i macierzyństwie z poczuciem humoru i owszem, z nostalgią, chociaż bez marketingu.
(Agencja SO&U, Lagos Nigeria, marzec 2018).[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][/vc_column][/vc_row]