Zawsze jest dobry czas na inspiracje. Zawsze jest dobry czas na wymianę pomysłów, doświadczeń, dobrej energii. Jeśli zostaniecie zaproszeni do udziału w Biznes Mikserze łączącym przedsiębiorców początkujących i niepoczątkujących, to gorąco zachęcamy: weźcie w nim udział.
Nawet 21 grudnia po południu, kiedy wydawałoby się, że to już tylko czas barszczyku i pierogów.

21 grudnia o 15.00 w Warsztacie Warszawskim przy Placu Konstytucji 4 wspólnie z Radkiem Miklaszewskim z SynchroLAB wzięliśmy udział w spotkaniu z ludźmi, którzy chcą uruchomić przedsiębiorstwa społeczne.
Biznes Mikser został zorganizowany przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych i Stowarzyszenie BORIS oraz Koalicję Prezesi Wolontariusze, do której należy Michał Ciundziewicki, prezes Jet Line.
Byliśmy uczestnikami aktywnej widowni, której zadaniem było najpierw wysłuchać 5 – minutowej prezentacji każdego z przedsiębiorców, a następnie w 10 minut przekazać uwagi dotyczące pomysłu na społeczny biznes.

Czym jest przedsiębiorstwo ekonomii społecznej? To podmiot, który działa prawie tak, jak każda inna firma. Prawie – bo nie działa dla jak największego zysku udziałowców czy właścicieli. Wypracowane zyski przeznacza na cele społeczne. Takim celem jest na przykład aktywizacja zawodowa osób spoza rynku pracy czy rozwój lokalnej społeczności.

Usłyszeliśmy trzy różne historie, mające trzy różne cele w trzech różnych obszarach działania.
Każdy pomysł był bardzo ambitny. Każdy ciekawy i z potencjałem. Każdemu kibicujemy i sami jesteśmy ogromnie ciekawi, jak potoczą się ich losy.
We mnie szczególnie został jeden, zdaniem Radka największe szanse miał zupełnie inny.
Nie wiemy, jak potoczą się losy tych przedsiębiorstw i co z naszych rozmaitych rad wezmą ich pomysłodawcy. Może pomysł na marketing w jednym przypadku, a nawet nazwę w innym
(10 minut konstruktywnej krytyki i burzy mózgów dało chyba nazwę idealną – prawda, że to znakomity prezent świąteczny?)

Spotkanie z energią, z pomysłami, z ludźmi z pasją i sercem.
Po raz kolejny przypomnieliśmy sobie z czystą, bardzo zwyczajną przyjemnością, że dobra komunikacja to podstawa. Rozmowa, otwartość, życzliwość i uważność – tego potrzeba w każdym biznesie, na każdym etapie.

Bardzo było nam miło spotkać się z Państwem. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!