Przypomnijcie sobie ostatnią rekrutację, w której wzięliście udział. Niezależnie od jej wyniku, czy ktoś z firmy skontaktował się z Wami pytając, jak Wam się podobało i jakie macie odczucia?
Nie?
Nie bądźcie zdziwieni, jeśli tak się wkrótce zdarzy. Candidate experience – badanie doświadczeń kandydatów – powitajcie nowy trend w HR.

39% przebadanych firm* przyznało, że nie pyta o wrażenia w trakcie rekrutacji, ale zarazem
36% tak planuje proces, aby doświadczenia kandydatów były jak najlepsze, a 17% firm mówi, że sprawdza, jak im to wyszło. Nieco więcej (19%) firm potwierdza wdrażanie różnych technologicznych rozwiązań, mających na celu budowanie pozytywnych wrażeń u kandydatów: przyjaznych formularzy, czytelnych i rzetelnych zakładek „kariera” itp.

Jak to wygląda u nas?
Najczęściej rekrutacje do Jet Line prowadzimy sami, nie korzystamy z wsparcia firm zewnętrznych (gdyby tak było, doszedłby zapewne jeszcze monitoring agencji rekrutacyjnej czy headhuntera…).
Jesteśmy w kontakcie z kandydatami informując o przebiegu rekrutacji, ale systemowo – nie sprawdzamy ich doświadczeń.
Przyznaję, że to byłoby cenne. Wyobrażam sobie, że rzeczowa i kompetentna informacja zwrotna to kopalnia wiedzy i wniosków dla ciekawego menedżera, który chce się rozwijać, udoskonalać procesy. Zastanawiam się jednak, na ile ktoś – zwłaszcza ktoś finalnie niezatrudniony – zechce się angażować, poświęcać czas, analizować i dzielić informacjami.
Bo chyba nadal zwykła dwustronna komunikacja w procesie rekrutacyjnym nie jest jeszcze standardem,
co dopiero badanie doświadczeń.

Jakie są Wasze obserwacje?
Czy pytacie kandydatów o wrażenia?
Czego się dowiadujecie?

 

* HR Business Class Trendy 2017. Badanie Antal, Profit House, ROC Polska.