Autor/ka:
Agnieszka Maszewska

Korytarz życia. Nasza outdoorowa edukacyjna akcja.

zjeżdżaj tu jedzie o życie

Jeśli jesteś kierowcą prawdopodobnie wiesz, że od grudnia 2019 r. tworzenie korytarza życia jest obowiązkowe. Teoretycznie wszyscy wiedzą, że jest to proste, łatwe i potrzebne. Czy na pewno wszyscy? Zjeżdżaj, gdy jedzie o życie!

O czym myślisz, gdy wsiadasz do auta?

Kiedy mam jechać do pracy samochodem, na wszelki wypadek wychodzę z domu 5 minut wcześniej, bo wiadomo  - korki.
Ale kiedy już wsiadam do auta, myślę o różnych rzeczach, ale najmniej o jeździe.
Myślę o tym, czy na pewno wyłączyłam żelazko, że chce mi się napić kawy, co mam do zrobienia tam, dokąd  jadę, i nawet: co zrobię, kiedy już stamtąd wrócę.

Nie myślę natomiast o tym, że może zdarzyć się wypadek. Wypadek to długi korek, strata czasu, czekanie w nieskończoność.
Będę zła, bo się spieszę, mam plany i ważne rzeczy do zrobienia, a teraz droga jest zablokowana i wszystko na nic.
Wyją karetki, jeszcze gorzej wyje straż pożarna, muszę zjechać na trawnik żeby ich przepuścić, jest zamieszanie, nie słyszę nic w telefonie, a muszę zadzwonić i powiedzieć, że się spóźnię. Czy to się musiało wydarzyć właśnie dzisiaj? Kiedy akurat nie mam czasu?

Dlatego to jest takie ważne, bo ...

... bo myślę o tym, co teraz zrobić - a na pewno nie myślę o tym, że ten wypadek mógł zdarzyć się mi. Przecież te karetki mogłyby jechać do mnie... Inni nie robią miejsca dla jadącej do mnie karetki, straży pożarnej. Nie mogą zjechać, bo dookoła są inne auta.  Czekam więc na pomoc dłużej niż mogłabym czekać, gdyby tylko powstał korytarz życia.

Dlaczego to jest dla nas ważne?

Ponieważ jesteśmy właścicielem ogólnopolskiej sieci nośników OOH, dużo jeździmy po Polsce. Znamy też moc przekazu medialnego i naszych nośników out of home, od lat realizujemy w Jet Line kampanie komercyjne i społeczne. Dlatego wyszliśmy z inicjatywą, której adresatami są kierowcy i pasażerowie, czyli tak naprawdę my wszyscy.  Wiemy, że nasze tablice są naturalnym wyborem dla edukacyjnych akcji dotyczących bezpieczeństwa, rozwagi, odpowiedzialności.

Projekt graficzny przygotował nasz partner, agencja Directors.
Honorowymi partnerami akcji są instytucje, których działalność i misja ściśle łączą się z bezpieczeństwem użytkowników dróg:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Ministerstwo Zdrowia oraz Szkoła Główna Służby Pożarniczej w Warszawie.