Logo Numa, Non-hydrostatic Unified Model of the Atmosphere
Kreowanie wizerunku marki rozpoczyna się na długo przed wprowadzeniem na rynek reklamowy wizualnych komunikatów i ich graficznych odpowiedników. Projektowanie bardzo często zbudowane jest na solidnych fundamentach naukowych, psychologicznych czy też humanistycznych.
Stworzenie logo, ulotki czy prezentacji wynika wówczas ściśle z samej idei, którą należy przedstawić w formie graficznej. Zespół naukowców z Naval Postgraduate School w Monterey w stanie Kalifornia (USA), zgłosił się z prośbą o zaprojektowanie logo dla stworzonego przez nich innowacyjnego modelu, służącego do badania atmosfery. Numa jest to rdzeń systemu nowej generacji do prognozowania pogody NEPTUNE, wykorzystywanego przez Marynarkę Wojenną USA.
Z przyjemnością zaprojektowałam znak graficzny, który odzwierciedlałby i współgrał z naukowymi systemami.
Z przyjemnością zaprojektowałam znak graficzny, który odzwierciedlałby i współgrał z naukowymi systemami.
Autorami Non-hydrostatic Unified Model of the Atmosphere (NUMA) są Frank Giraldo, Simone Marras, Andreas Mueller i Michal Kopera a współautorami - Emil Constantinescu, Sasa Gabersek, Eric Hendricks, Les Carr, Jim Kelly, Shiva Gopalakrishnan, Matthias Laeuter, Marco Restelli, Luca Bonaventura, Jim Doyle, Gaby.
We współpracy z autorami Numa, został zaprojektowany logotyp bazujący na stworzonej przez nich numerycznej siatce.
Uproszczony model siatki stał się podstawą sygnetu, wzbogaconego formami, symbolizującymi prądy ciepłe, zimne a także zmiany temperatury.
Krój pisma wykorzystany w logotypie to Vagebond C Light Roman, skonstruowany przez Rene Verkaart w 2003 roku.
Projektując logo, należy zwracać szczególną uwagę na czytelność znaku.
Powinien on dobrze wyglądać w wielkich rozmiarach, jak i w miniaturce. Dobrze też, żeby znak miał swój pionowy i poziomy odpowiednik. Dzięki temu będzie go można łatwo dostosować do różnego rodzaju druków pionowych i poziomych.
Logotyp Numa został skonstruowany w wersji rozbudowanej i uproszczonej, tak żeby odpowiadał na wszystkie potrzeby naukowców.
Projektując logo, należy zwracać szczególną uwagę na czytelność znaku.
Powinien on dobrze wyglądać w wielkich rozmiarach, jak i w miniaturce. Dobrze też, żeby znak miał swój pionowy i poziomy odpowiednik. Dzięki temu będzie go można łatwo dostosować do różnego rodzaju druków pionowych i poziomych.
Logotyp Numa został skonstruowany w wersji rozbudowanej i uproszczonej, tak żeby odpowiadał na wszystkie potrzeby naukowców.
Kolorystyka znaku nawiązuje do powszechnie obowiązującej symboliki, która kojarzona jest z kolorem czerwonym, żółtym, pomarańczowym i niebieskim. Stopień temperatury koloru odpowiada symbolowi stopnia rzeczywistego natężenia temperatury.
Logo w kontrze
Logo w kontrze / logo na koszulki