Podobno od samego zjawiska całkowitego zaćmienia słońca w Stanach Zjednoczonych bardziej ekscytujące mogło być tylko oglądanie, jak w specjalnych okularach spoglądają w niebo prezydentostwo Trumpowie.
Ale i tak przygotowania do obserwacji nieba w poniedziałek 21 sierpnia br. w 12 stanach przypominało przygotowania do kataklizmu. W miastach i miasteczkach na trasie „Path of Totality” – Ścieżce Całkowitego Zaćmienia – za kwatery płacono majątek, na półkach sklepowych brakowało towarów, tworzyły się kilometrowe korki, bo chętni na 2-minutowe widowisko blokowali drogi już kilka dni wcześniej, a przenośne toalety rezerwowano z półrocznym wyprzedzeniem.

Jest także pewne: dla marketerów różnych branż, od motoryzacji przez FMCG po nieruchomości, był to TEN moment.

Eclipse – taką nazwę nosi jeden z modeli mitsubishi.
Mitsubishi Motors dawna właśnie na ten dzień zaplanowało prezentację nowego modelu Eclipse Cross, choć sam samochód trafi do sprzedaży na początku 2018 roku. Koncern był wyłącznym sponsorem programu „Wielkie Amerykańskie Zaćmienie” w kanale ABC News, w którym na żywo prowadzono transmisję. Spot z nowym Eclipse Cross i 5 filmów promocyjnych wyemitowano w kulminacyjnym momencie, gdy tarcza słońca została całkowicie przesłonięta przez księżyc, ale do końca nie wiadomo, który z tych przekazów: reklama samochodu czy zjawisko atmosferyczne został zapamiętany lepiej.

Volvo Car USA z kolei zapowiedziało, że we wszystkich nowych autach modelu XC60 zaplanowanych na 2018 rok, będzie zamontowany panoramiczny szyberdach tak, aby niebo zawsze mogło być oglądane wygodnie z wszystkich pięciu siedzeń auta. 21 sierpnia, w dniu całkowitego zaćmienia słońca, rezerwując jeden z pokazowych modeli, można było sprawdzić samemu, jak panoramiczny dach nowego Volvo XC60 działa w praktyce.

Jeśli nie z dachu samochodu, to może z własnego obserwatorium przez własny teleskop w nowej posiadłości Michigan Mansion za jedyne 5,9 miliona dolarów? Zaćmienie słońca pomogło w promocji firmie real estate z Michigan.

Jeśli nie taka posiadłość – to alternatywą mógł być bilet na „Camp Casper” za 499 dolarów – czyli wynajęcie luksusowego namiotu w mieście Casper w Wyoming, z cateringiem i komfortowym materacem firmy pod tą samą nazwą: Casper, która taką właśnie promocję swoich materacy zaplanowała na kluczowy sierpniowy weekend.

W Chiquita skojarzenie kształtu zachodzącego na słońce księżyca z owocem były oczywiste do tego stopnia, że zjawisko nazwano wprost: „banana sun”. Marka pamiętała też, aby w filmie reklamowym zawrzeć ostrzeżenie przed obserwacją słońca bez ochronnych okularów.

Specjalną promocję i specjalny „Ecplise Train” przygotował Amtrak, operator pociągów pasażerskich w USA. Bilety na trasę z Chicago do południowego Illinois i z powrotem zostały wyprzedane dużo wcześniej i nic dziwnego: pociągowi raczej nie groziły korki na trasie, komfort oglądania duży, a w cenę biletów były wliczone okulary.

Podobno jednak to wszystko polegało na czymś zupełnie innym, i tak naprawdę cała tajemnica chwilowych ciemności jest bardzo prosta do wyjaśnienia:

https://twitter.com/ITSAMAZlNG/status/899722782887469057

źródła:
Twitter, YT, CNBC