16 maja w Nowym Orleanie odbyło się 75. OBIE Awards Show, w trakcie którego zostały wręczone nagrody za najlepsze kreacje w reklamie zewnętrznej.

Nagrodę Platinium OBIE Award przyznano za kampanię #What’sHappening, przygotowaną przez firmę Twitter. Kampania wyróżniała się prostym i dobitnym przekazem. Na plakatach widnieją zdjęcia z najbardziej palącymi i bieżącymi tematami społecznymi i politycznymi. Na zdjęciach jest obecny hashtag, który zamiast treści poprzedza najważniejszy element uchwycony w kadrze oraz charakterystyczne logo Twittera.


Przyznano także siedem Gold OBIE Awards, między innymi dla: agencji Sly Fox za kreację do kampanii Election Day firmy McDonald’s, McCann London za kampanię Ethos Travel, Wieden+Kennedy za kampanię Unlimited Greatness z udziałem Sereny Williams a także fundacji AIDS Healthcare Foundation za kampanię FreeSTDCheck.org

 

Wśród dziesięciu plakatów wyróżnionych Silver OBIE wyróżniały się kreacje przygotowane przez firmę OOH Outfront, prezentowane na cyfrowych billboardach w uznaniu dla zmarłych w zeszłym roku sportowców – Muhammada Ali i Pat Summitt, czy też z okazji wydarzeń specjalnych, takich jak na przykład wybory.

Przyznano także 26 nagród Bronze OBIE.

Wśród finalistów znalazło się kilka ciekawych i nietypowych kreacji wykorzystujących elementy 3D
lub dostawki do tablic reklamowych.
Z nowości – w tym roku wprowadzono cztery nowe kategorie do programu OBIE Awards – Copywriting, Digital Design, Ilustracja i Fotografia.

Wszystkie wyróżnione kreacje można zobaczyć na stronie: http://obieawards.org/Current-Winners