Autor/ka:
Agnieszka Maszewska

1% dla zwierzaków - przykład kampanii Fundacji "Przytul Psa"

[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" column_border_width="none" column_border_style="solid"][vc_column_text]9 marca 2016 r. dostaliśmy od Fundacji na Rzecz Zwierząt „Przytul Psa” z Zalesia Górnego brief,
pobrany ze strony jetline.pl, a dotyczący kampanii reklamowej. 3 tygodnie później rozpoczęła się miesięczna kampania, o której chcemy Wam opowiedzieć.

Kampania ruszyła dokładnie 1 kwietnia 2016 r. na trzech naszych nośnikach Motorway 12x4 m. Zachęcała do przekazania 1% podatku na rzecz czworonożnych podopiecznych fundacji.
Kampania trwała do 30 kwietnia.

W trakcie tegorocznej zbiórki Fundację zasiliła kwota 292.184,05 zł.
To o blisko 100.000 zł więcej niż rok wcześniej. W 2015 roku było to 193.008,93 zł.
W 2014 roku z 1% podatku wpłynęło 130.575, 36 zł.

o fundacji

Fundacja na Rzecz Zwierząt „Przytul Psa” od 2009 roku zajmuje się pomaganiem bezdomnym zwierzętom. Wśród nich są bezdomne zwierzęta znalezione w lasach, na działkach, wyrzucone na pastwę losu bezdomne suki ze szczeniakami, zwierzaki ranne w wypadkach komunikacyjnych, maltretowane przez ludzi, a także skazane na śmierć i cierpienie w schroniskach umieralniach.
Fundacja leczy, szczepi i umieszcza swoich podopiecznych w bezpiecznych hotelach, w których znajdują najlepszą opiekę i socjalizację oraz szuka im domów. Walczy z bezdomnością, sterylizując oraz czipując zwierzęta.

cel kampanii

Zebranie pieniędzy z 1% podatku.

oczekiwania Fundacji

Fundacja oczekiwała udzielenia rabatu na billboardy lub inne formy reklamy.
Agnieszka Ciborowska, prezes fundacji, otwarcie powiedziała, że Fundacja przeznacza na działania statutowe maksimum budżetu, dlatego pieniądze na wszelkie kampanie promocyjne - mimo pełnej wiedzy, że działania marketingowe są potrzebne, są bardzo ograniczone.

propozycja Jet Line

Zaproponowaliśmy Fundacji „Przytul Psa” wsparcie w postaci nośników Motorway 12x4 m.
Zaoferowaliśmy nieodpłatne wykorzystanie powierzchni reklamowej, po stronie Fundacji było zaś pokrycie kosztów produkcji plakatu oraz montażu.

Zgodnie z prośbą, przedstawiliśmy do wyboru lokalizacje w Warszawie, a ściślej w aglomeracji warszawskiej. Uprzedziliśmy, że nasze tablice ze względu na swoją wielkość są poza centrum miasta, a biorąc pod uwagę specyfikę kampanii, zaproponowaliśmy lokalizacje przy obwodnicy oraz w miejscowościach podwarszawskich (Janki, Marki). Pomyśleliśmy, że wówczas przekaz trafi do osób mających własne domy, co często oznacza też właścicieli zwierząt, więc odpowiedniej grupy odbiorców.
Fundacja wybrała trzy nośniki Motorway 12x4 m: w Alejach Jerozolimskich, przy ulicy Górczewskiej oraz w Markach.

 

projekt

Przygotowanie projektu graficznego należało do Fundacji „Przytul Psa”. Bohaterką plakatu została urocza Kola, jedna z suczek, podopiecznych fundacji.

Do projektu zgłosiliśmy kilka uwag.

Projektując plakat dla OOH zawsze trzeba pamiętać, że w outdoorze czasu jest mało i trzeba go maksymalnie wykorzystać. Naszą intencją nie była gruntowna zmiana, na nośnikach pojawił się plakat w wersji nieodbiegającej zasadniczo od oryginału. Zasugerowaliśmy ograniczenie elementów do trzech kluczowych: zdjęcia Koli, nazwy fundacji i symbolu 1%. Ponieważ w outdoorze najlepiej sprawdza się zasada „im mniej, tym lepiej”, usunęliśmy cudzysłów z nazwy fundacji, adres mailowy oraz mnogość elementów w tle zdjęcia Koli. Zarząd fundacji zaufał naszym sugestiom.
Wprowadziliśmy zmiany, a plakat zyskał na czytelności.

koszt pochodzący ze współpracy z Jet Line

inwestycja w druk i montaż plakatów: 2700 zł netto
zmiany w projekcie plakatu i DTP: gratis

Bardzo cieszymy się z tych efektów i z naszej decyzji o realizacji kampanii na billboardach.
Oczywiście, mieliśmy obawy związane z tym, że zainwestowane w kampanię pieniądze nie zwrócą się, lub zwrócą w niewielkim zakresie. Na szczęście tak się nie stało – tegoroczną kampanię możemy uznać za bardzo udaną.

Uważamy, że dzięki naszej obecności na billboardach, szczególnie w połączeniu z innymi narzędziami komunikacji, mam na myśli głównie działania internetowe, możemy na stałe zagościć w świadomości naszych darczyńców.

Fundusze z 1% podatku są dla nas niezwykle istotne, pozwalają zabezpieczyć finansowo działalność fundacji na kolejny rok. Stale mamy pod opieką kilkadziesiąt psów i kilkanaście kotów, a ich utrzymanie dużo kosztuje. Jest to ogromna odpowiedzialność – dzięki wpłatom z 1%, które obecnie stanowią większość przychodów naszej fundacji, możemy opłacić opiekę nad nimi, kupić karmę, ponieść wszystkie koszty związane z opieką weterynaryjną. Oprócz tego pomagamy również zwierzętom nieznajdującym się bezpośrednio pod naszą opieką – często zgłaszają się do nas wolontariusze z różnych części Polski, możemy im pomagać kupując karmę czy finansując sterylizację i zabiegi.

Po raz pierwszy skorzystaliśmy z reklamy na billboardach w 2015 roku. Były to trzy standardowe (12 mkw) nośniki w różnych częściach Warszawy. Ponieważ już w ubiegłym roku zanotowaliśmy duży wzrost wpływów z 1%, postanowiliśmy rozwinąć tę część naszej kampanii w obecnym roku.
Łącznie zamówiliśmy 5 małych billboardów i 3 wielkoformatowe – oczywiście nie byłoby to możliwe, gdybyśmy nie otrzymali możliwości zareklamowania naszej organizacji po kosztach.

 

Jeśli chcecie przytulić psa - bardzo prosimy, oto miejsce, gdzie można to zrobić:
Fundacja na Rzecz Zwierząt „Przytul Psa” / ul. Parkowa 5k, Ustanów, Zalesie Górne / przytulpsa.pl

Jeśli chcecie porozmawiać o kampanii dla swojej organizacji, zapraszamy:
https://jetline.pl/firma/odpowiedzialny-biznes/

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]