Jak wszyscy wiemy, billboardy są najbardziej rozpowszechnioną formą reklamy zewnętrznej. Trzeba je jednak wynająć na minimum dwa tygodnie, a częściej nawet na cały miesiąc. Często zależy nam na tym, aby przeprowadzić krótką akcję reklamową ograniczoną do jakiegoś terytorium i adresowaną do ściśle określonej grupy docelowej. I tu na scenę wkracza MobiJet, czyli billboard mobilny.

Jakie są główne zalety MobiJetów? Przede wszystkim bardzo szybko generują zasięg. W krótkim czasie przekaz reklamowy dociera do dużej części populacji na danym terenie. MobiJety często zmieniają miejsce ekpsozycji, przemieszczają się.

W ciągu dnia reklama może być eksponowana w wielu miejscach. Lokalizacje są dobierane tak, aby dotrzeć z komunikatem reklamowym do jak największej widowni. W zależności od pory dnia reklama może być wyeksponowana tak, by zobaczyli ją ludzie jadący do pracy, przemieszczający się po mieście lub wracający z pracy do domu.

Druga zaleta MobiJetów to, że zwracają na siebie uwagę przechodniów. Ludzie kierują mimowolnie wzrok w stronę reklamy, która nagle przed nimi wyrasta. Format 6×3 m oglądany z bardzo bliska robi duże wrażenie.

Lawendowe Ogrody

 

 

orange_kino

Trzecia sprawa – możliwość prowadzenia lokalnych kampanii reklamowych, np. w ramach danej dzielnicy miasta lub w wybranych mniejszych miasteczkach. Sprawdza się to, gdy zależy nam na dotarciu do lokalnej społeczności przy okazji otwarcia punktu sprzedaży, organizacji eventu, promocji usługi dostępnej tylko na danym terenie.

Dobrze zaplanowana kampania reklamowa wykorzystująca nośniki MobiJet może być bardzo skuteczna i w krótkim czasie zbudować duży zasięg w grupie docelowej. Trzeba jednak zrozumieć specyfikę tego medium. Warto zapoznać się z kilkoma ważnymi aspektami planowania takich kampanii.

Bardzo ważna sprawa to kreacja plakatu. MobiJet to nośnik, który może się przemieszczać. Często jest w ruchu więc komunikat musi być prosty i bardzo czytelny. Warto pamiętać o złotej zasadzie reklamy – im mniej tym lepiej!

Zadbajmy o kontrastowe kolory, krótki i prosty przekaz składający się z 5 do 7 słów łatwych do przeczytania nawet wtedy, gdy pojazd się porusza. Krój pisma musi być czytelny. Przykładem takiej udanej kreacji jest ostatnia kampania, jaką realizowaliśmy dla sklepów Tchibo w Warszawie.

Najbardziej rzucają się w oczy całkowicie obrandowane MobiJety. Okleić można nie tylko kabinę kierowcy, także burty boczne i tył samochodu.

_MG_8112

MobiJet to samochód i obowiązują go przepisy ruchu drogowego. Nie może parkować w miejscach niedozwolonych. Nie może wjeżdżać tam, gdzie jest zakaz ruchu. Są jednak miejsca, gdzie nie ma innych nośników reklamowych, a MobiJet będzie mógł się tam pojawić. Warto z takiej szansy skorzystać. Uciekamy wtedy od clutteru i nasz przekaz jest przez to lepiej widoczny i zapamiętany.

Jeśli MobiJet stoi w korku to reklama nie pracuje tak jak powinna. Przy planowaniu tras przejazdów trzeba to przewidzieć i układać scenariusze ekspozycji tak, aby w godzinach szczytu MobiJet stał zaparkowany pod dobrym kątem do ruchu.

Bardzo ważnym aspektem dla Klientów jest możliwość monitorowania kampanii online. Klient ma cały czas kontrolę nad przemieszczającym się lub parkującym pojazdem reklamowym poprzez stronę internetową. Nadajniki GPS umieszczone są w każdym MobiJet’cie.

To co może przyciagnąć uwagę przechodniów to emitowane przez MobiJet spoty audio. Trzeba pamietać, że komunikat nie może być zbyt natarczywy i irytujący. Częstotliwość spotów nie powinna być zbyt częsta.

Lawendowe Ogrody

Jeśli planujemy wykorzystać MobiJeta jako element wystroju jakiejś imprezy plenerowej np. koncertu, biegu ulicznego, targów to dodatkowo może on pełnic funkcję punktu dostępu do szybkiego internetu LTE. Nadajnik umieszczony w MobiJetcie rozsiewa internet w promieniu do 800 metrów. Uczestnicy imprezy mogą się do niego logować przez specjalną bramkę, która spełni dodatkowe funkcje promocyjne np. będzie zaproszeniem do konkursu, skorzystania z oferty specjalnej czy też kodu rabatowego.

W sezonie wiosenno-letnim MobiJet to ciekawa alternatywa lub uzupełnienie kampanii reklamowych prowadzonych na tradycyjnych, statycznych billboardach.