Gdy pojawił się pomysł neonu na dachu naszego nowego biura przy ulicy Broniewskiego na warszawskim Żoliborzu, zastanawialiśmy się zero sekund.


7

Tak, fantastycznie byłoby mieć neon.

W końcu przestrzeń miasta to naturalne środowisko życia neonów a ich komunikacyjna funkcja
jest z kolei naturalna dla nas, firmy zajmującej się komunikacją w przestrzeni. Tego samego dnia sprawdziliśmy w administracji  biurowca, do którego niebawem mieliśmy się wprowadzać,
techniczne i konstrukcyjne możliwości instalacji neonu. Przeszkód nie było, zatem zabraliśmy się do projektu wyglądu i opracowania koncepcji montażu liter na dachu.

 

1

Zdecydowaliśmy, że neon Jet Line będzie przestrzennym przedstawieniem naszego nowego logotypu, zaprojektowanego przez Anię Jachimczyk.

Ciepły czerwony kolor logotypu to symbol pasji, energii i działania, według nas jest nośnikiem dobrych emocji, które na co dzień wkładamy w pozytywne  i konstruktywne relacje ze sobą i innymi. Intensywny kolor wpłynął na wybór prostej, eleganckiej formy liter, opartej – tak jak nasza cała identyfikacja – na kroju pisma Lato, autorstwa Łukasza Dziedzica.

9

Cały pomysł, techniczna koncepcja realizacji i sposobu montażu neonu należała do Andrzeja Maszewskiego
z Synchro.Lab i zarządzanej przez niego ekipy.
Andrzej opracował projekt, skompletował dokumentację dla właściwego urzędu wydającego zgodę
na instalację, nadzorował produkcję neonu oraz jego montaż na dachu.

2

3

4

Cały proces trwał sześć tygodni, w tym cztery (30 dni) to wymagane procedurą zgłoszenie prowadzenia prac budowlanych.

I tak oto, we wrześniu 2015 r., 105 lat po pojawieniu się pierwszej szklanej rurki wypełnionej gazem
i świecącej kolorem zależnym od jego rodzaju, na dachu żoliborskiego kameralnego biurowca pojawił się
ON.

NeON Jet Line, wykonany tradycyjną metodą, z giętego szkła i gazowej mieszanki
w kolorze maksymalnie zbliżonym do firmowego Pantone Coated 1778 C.

8

8

6