Dom mediowy Media Concept dostał takie zadanie: dotrzeć do młodych ludzi, mieszkających w 75
miastach i miasteczkach w 11 województwach z informacją o ofercie Spółdzielczej Grupy Bankowej.
Okazało się to proste. 

Skoro młodzież, to trzeba ich jakoś zaintrygować, zaproponować interakcję, wciągnąć do gry…

Gra to bardzo dobry pomysł.

Przy okazji warto pomyśleć edukacyjnie, wiedza o oszczędzaniu i inwestowaniu przyda się każdemu, znajomość produktów bankowych także. To najlepsza inwestycja, każda długofalowo działająca instytucja, na przykład bank, świetnie o tym wie.

Edukacja to doskonały pomysł.

Młodzież lubi działać w grupie, współpraca to jedna z wartości cenionych przez Spółdzielczą Grupę Bankową.

Współpraca to świetny pomysł.

Osią konstrukcyjną ogólnopolskiej kampanii Spółdzielczej Grupy Bankowej, adresowanej do gimnazjalistów i licealistów stała się gra strategiczna „Fair Play Bank”. Jej celem było założenie banku a następnie inwestowanie i rozwijanie placówki tak, aby wygenerować najwyższy przychód, po drodze wykazując się wiedzą o spółdzielczości i ekonomii oraz umiejętnościami organizacyjnymi i współpracy w zespole.

Dobry, wartościowy pomysł.

Teraz należało już tylko zaprosić młodych ludzi do udziału w grze, przy okazji przekazując informacje o Bankach Spółdzielczych.

Okazało się to bardzo proste.

Realizacją kampanii dla Spółdzielczej Grupy Bankowej zajął się dom mediowy Media Concept, który odpowiadał za wybór oraz zakup mediów i który do części realizacyjnej zaprosił nas.

Nas, czyli MobiJety, czyli billboardy w ruchu. Są mobilne, więc nie tkwią w miejscu bez potrzeby. Gdy spełnią zadanie, jadą dalej, w kolejne precyzyjnie wyznaczone miejsce. Dojadą do miejsca, zatrzymają się i jeśli trzeba, poczekają na adresatów.
W kampanii dla SGB brało udział aż 75 miast w 11 województwach. Trzy MobiJety przejechały od 10 września do 6 października trasy z Pucka do Płońska, z Kamienia Pomorskiego do Żyrardowa i z Chojnej do Świdnicy.

Łącznie 9.112 kilometrów.

Codziennie inne miasto, inny Bank Spółdzielczy.

Codziennie inna trasa i inne punkty charakterystyczne, place, skwery, lubiane przez młodzież miejsca spotkań. Stałe godziny ekspozycji – od 7:30 do 17:30 w dni szkolne i 9:00 – 18:00 w weekendy. Zaczynaliśmy rano w okolicach szkół  i wracaliśmy tam wczesnym popołudniem (komunikat  kierowany głównie do uczniów, miejsca i godziny dopasowane do potrzeb). W weekendy omijaliśmy szkoły, zamiast nich przejeżdżaliśmy w pobliżu miejskich parków, placów, kin.
Logistyka, rekomendacja tras przejazdów, optymalizacja tras i co za tym idzie optymalizacja budżetu była po naszej stronie. Przyznajemy, było z tym trochę pracy.

Ale najżmudniejsze nawet rozpracowywanie map miast i miasteczek traktujemy w kategoriach  wyzwania jeśli wiemy, że dom mediowy zarekomendował klientowi dobrze wybrany nośnik i że to wszystko jest sensowne i skuteczne.