Nie, nie będzie o wyborach prezydenckich ani parlamentarnych, choć pewnie oba te wydarzenia wkrótce wybiorą się na outdoor. Będzie o sztuce planowania outdooru w kampanii, także wyborczej.

Na sukces kampanii reklamowej składa się dobór mediów i pomysł na komunikat.
Często powtarzamy, że outdoor to sztuka wyboru, tak jak w ogóle komunikowanie jest umiejętnością podejmowania ważnych i często nieświadomych decyzji: co i do kogo chcemy powiedzieć, jakiego kodu i którego z kanałów komunikacyjnych użyjemy.

Wybór medium powinien łączyć się z celem a decyzja o zasięgu kampanii odpowiadać określonej wcześnie grupie celowej. O tym, czy chcemy zrealizować kampanię lokalną, regionalną czy ogólnopolską decyduje zatem charakter produktu oraz ustalenie, do kogo kierujemy informację o nim.
Im precyzyjniej określisz cel i adresatów reklamy, tym precyzyjniej do nich dotrzesz.
Pomyśl wiec: komu chcesz powiedzieć o sobie, swojej marce i produkcie?
Jaka jest Twoja grupa docelowa? Jak ci właśnie ludzie spędzają czas?
Dobieraj nośniki reklamowe pod tym kątem.

Wybór odpowiednich nośników reklamowych do kampanii to kolejna z podstawowych kwestii.
Jeżeli planujesz reklamę swojej marki na nośnikach reklamy zewnętrznej, obejrzyj je sobie wcześniej.
Zrób inspekcję wszystkich lub losowo wybranych, poproś o pomoc przedstawicieli regionalnych
lub rekomendację innych Klientów.

Wybór miejsca ma znaczenie.
Bardzo dobre są miejsca, w których w prosty i zwracający uwagę sposób można dostarczyć kluczowych informacji,
wykorzystać kontekst zapraszając do zabawy, wciągnąć w interakcję dopasowując przekaz do otoczenia.
Tu grafikom i kreatywnym przychodzi tu z pomocą geolokalizacja, nieoceniona dla działań kontekstowych i budowania lokalnej świadomości cecha outdooru.

Wybór czasu jest ważny.
Bo ważne jest, kiedy opowiadasz o sobie innym oraz czy i jak to wykorzystasz w kreacji.
Ważne jest także, kiedy zabierasz się do przygotowań. Jeśli liczy się dokładny termin,
działaj z wyprzedzeniem i zadbaj o czas dla siebie i innych na spokojne dopracowanie szczegółów.

Last but not least – ważny jest wybór firmy outdoorowej, czyli partnera w realizacji kampanii.
Wybierz go tak, aby Twoje cele były realizowane, kampania prowadzona profesjonalnie i bezpiecznie,
aby po jej zakończeniu móc uścisnąć sobie dłonie i powiedzieć z obustronnym przekonaniem:
do zobaczenia następnym razem.