Reklama, która dojeżdża do celu
Czasem, kiedy brakuje nam tablic Motorway 12x4 m żartujemy, że powinniśmy mieć w zapasie kilka Motorway na kółkach. Przyjechałyby gdzie potrzeba a potem pojechały w inne miejsce, zanim wrócą do garażu. Outdoor na kołach? Zaraz… przecież to działa od dawna.
Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o naszych mobilnych nośnikach outdoorowych - MobiJetach lub JetBike’ ach, koniecznie zajrzyjcie na naszą stronę jetline.pl oraz poszukajcie artykułów w tym blogu. Dziś zapraszamy na krótką wizytę za granicę.
Tam, gdzie klasyczne nośniki reklamy zewnętrznej nie wystarczą, bo na przykład nie ma ich w wystarczającej liczbie lub tam, gdzie reklama jest potrzebna na krótsze kampanie – podczas eventu lub weekendowych akcji promocyjnych, wszędzie tam mobilna reklama zewnętrzna jest niezastąpiona. Oto, w jaki sposób inspiracji dostarczała IKEA w Stanach Zjednoczonych.
Nośniki mobilne przyjeżdżają z komunikatem do wybranych, określonych na podstawie briefu, adresatów. Inaczej, niż jest to z nośnikami klasycznymi, które budują masowy zasięg. Eksperci z Media Life Magazine podkreślają, że precyzja dotarcia to jedna z ważniejszych przewag nad outdoorem klasycznym. Ten ostatni, jak żartobliwie mówią, ma nadzieję, że to ludzie przejdą obok niego. W jaki sposób lokalna restauracja może zaprosić okolicznych mieszkańców? Najprościej, jak się da "Follow me" (pewnie gdybyśmy to my projektowali reklamę, skrócilibyśmy tekst, ale nie jest źle - pamiętajmy, że reklama ma kołach nie tylko jeździ po ulicach, również sporo parkuje, co sprzyja uważnej lekturze)
Następny przykład to ciekawy pomysł na precyzyjne dotarcie do adresatów, choć sam wydźwięk komunikatu może być odebrany jako mało subtelny. Oto, jak biuro nieruchomości w specyficzny sposób proponuje przeprowadzkę w inne - lepsze - miejsce. Jeśli chcesz mieszkać w czystym i pozbawionym bazgrołów otoczeniu, wybierz nasze usługi, bo chyba chciałbyś mieć lepsze sąsiedztwo?
I jeszcze jedna z moich ulubionych reklam, także z mobilnego podwórka i w dodatku
z jednego z ulubionych tematów - marketingu miejsc. Nośnikiem reklamy w kampanii promującej Norwegię dla narciarzy jest ... autobus w niemieckim mieście. Norwegia zaprasza do siebie pasjonatów nart i o tym, że są oni tam mile widziani, właśnie w ten sposób informuje. "Jedziemy do Norwegii".
Jeżeli macie swoje ulubione reklamy na kołach, podzielcie się nimi. Chętnie je poznamy. źródła: aotw, medialifemagazine.com