Sztuka i billboard. Jak sztuka wychodzi do ludzi?
Sztuka i billboard. Jak sztuka wychodzi do ludzi?
Czy sztuka i billboard mogą się spotkać?
Bycie niezależnym artystą bywa trudne, zwłaszcza w czasach pandemii, kiedy galerie sztuki i wystawy zostają zamknięte dla publiczności. Wówczas talenty zamykają się w domach zamiast wychodzić do odbiorców. Jak w takiej sytuacji nie stracić kontaktu z ludźmi, jak bezpiecznie do nich wyjść i spotkać nowych? Oto nasza propozycja: za pomocą outdooru! Uważamy, że oglądanie sztuki na billboardach zmienia postrzeganie tradycyjnego medium jakim jest OOH. Sztuka bliżej ludzi jest rozrywką i inspiracją dla tych, którzy stykają się z nią na chodnikach i ulicach miast. Poznajcie sposób na otwartą dla wszystkich galerię sztuki.
Niezła sztuka
W Warszawie nietrudno spotkać się ze sztuką. Oto na ponad 120 cyfrowych nośnikach OOH w przestrzeni publicznej są emitowane spoty zachęcające do pozostania w domu i spędzenia czasu ze sztuką. Jak? Między innymi czytając o ludziach, którzy ją tworzą. Akcji towarzyszy hasło #ZostanWDomu #PoczytajOSztuce. Na miejskich ekranach zobaczycie portrety wybitnych malarek i malarzy: Olgi Boznańskiej, Anny Bilińskiej - Bohdanowicz, Stanisława Wyspiańskiego i Jacka Malczewskiego z największych polskich muzeów – Muzeum Narodowego w Warszawie i Muzeum Narodowego w Krakowie. Osobiście zachęcają do odwiedzenia portalu Niezła Sztuka, gdzie czeka na nas ponad 1000 artykułów na temat arcydzieł światowej i polskiej sztuki. Treści dostępne na portalu są bezpłatne i dostępne dla każdego. A artykuły są pisane przez specjalistów: historyków sztuki, kuratorów muzealnych - w bardzo ciekawy i niezwykle przystępny sposób.
Portal i jego akcja promują treści edukacyjne na temat sztuki i jednocześnie odpowiedzialnie podchodzą do aktualnego społecznego wyzwania. Jednocześnie zachęcają do pozostania w domu i wykorzystania tego czasu w konstruktywny i kreatywny sposób.
Artyści ilustratorzy i ich "Dziękujemy Wam"
Inną akcją zbliżającą odbiorców do sztuki jest kampania stworzona przez Jet Line wraz z utalentowanymi ilustratorami. Poprosiliśmy artystów o stworzenie grafik z podziękowaniami dla pracowników, którzy są na pierwszej linii frontu w walce z COVID-19. W akcji wzięli udział: Ania Dusza, Bartosz Szymkiewicz, Nieładnie (Kamila Szcześniak), Julia Mirny, Katarzyna Fryza, Natka Wieczorek. Ich prace zobaczycie na ponad 120 ekranach DOOH w Warszawie.
Są takie sytuacje, kiedy potrzeba dobrej energii i inspiracji jest większa niż kiedykolwiek wcześniej.
Choć wydałoby się, że kwestie niematerialne będą odległe od tego, co teraz tak ważne: zdrowia i bezpieczeństwa, to widzimy, że wyjście ze sztuką na ulicę jest potrzebne nam wszystkim: i twórcom, i ich odbiorcom. A to obustronna korzyść: połączenie sztuki i OOH sprawia, że dzieła twórców są na wyciągniecie ręki.
Zapraszamy, wystarczy się rozejrzeć!