Autor/ka:
Diana Polska

W Wielkanoc tylko o ważnych sprawach. Kampania #EasterSoWhite 2017

DOOH na Wielkanoc

[vc_row type="in_container" full_screen_row_position="middle" scene_position="center" text_color="dark" text_align="left" overlay_strength="0.3" shape_divider_position="bottom"][vc_column column_padding="no-extra-padding" column_padding_position="all" background_color_opacity="1" background_hover_color_opacity="1" column_shadow="none" column_border_radius="none" width="1/1" tablet_text_alignment="default" phone_text_alignment="default" column_border_width="none" column_border_style="solid"][image_with_animation image_url="10577" alignment="" animation="Fade In" border_radius="none" box_shadow="none" max_width="100%"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Święta - każde - to czas refleksji, odpoczynku od pracy, spotkań z najbliższymi.
W marketingu zaś to najlepszy okres na kampanie reklamowe, także w reklamie zewnętrznej.

70% Polaków deklaruje, że Wielkanoc to przede wszystkim święto rodzinne (według badań przeprowadzonych przez CBOS). Skupiamy się na naprawdę dla nas ważnych rzeczach. Fakt ten wykorzystują nie tylko reklamodawcy, ale także organizacje, które właśnie wtedy promują idee i postawy. W 2017 roku jedną z takich inicjatyw była akcja #EasterSoWhite, kolejna już  część cyklu #SoWhiteProject.

Zadaniem kampanii #EasterSoWhite było zwrócenie uwagi na niedostateczną reprezentację w reklamie i marketingu społeczności BAME (Black, Asian & Minority Ethnic - skrót oznaczający czarnoskórych, Azjatów i pozostałe mniejszości etniczne o innym niż biały kolor skóry, a tworzących brytyjskie społeczeństwo). Do promowania idei różnorodności i odmienności wykorzystano właśnie nadchodzącą Wielkanoc.

Inicjatywa #EasterSoWhite polegała na przeprowadzeniu sesji zdjęciowej, w której wzięli udział członkowie wywodzący się z różnych społeczności. Zdjęcia przedstawiały szczęśliwą grupę ludzi w świątecznych nastrojach. Kampania zwróciła uwagę na różnice występujące w zwyczajach dotyczących obchodzenia Wielkanocy: oprócz tradycji malowania jajek i zwyczaju “zajączka” w kampanii przedstawiono obrazy przywołujące także tradycje wielkanocne innych kultur.

Inspiracją do zrealizowania pomysłu na przedświąteczną kampanię była opowieść jednej z założycielek organizacji, Selmy, dla której zwyczaje wielkanocne panujące w Wielkiej Brytanii były dotąd nieznane. Selma przywoływała karaibskie tradycje świąteczne, podczas których na stołach w trakcie rodzinnych i przyjacielskich spotkań królują bułeczki z serem oraz smażoną rybą.[/vc_column_text][divider line_type="No Line" custom_height="40"][image_with_animation image_url="10578" alignment="" animation="Fade In" border_radius="none" box_shadow="none" max_width="100%"][divider line_type="No Line" custom_height="40"][vc_column_text]Fotografie wykonane w czasie sesji i oznaczone hashtagiem #SoWhiteProject można było zobaczyć w okresie świąt Wielkiej Nocy na cyfrowych ekranach OOH w całej Wielkiej Brytanii, w tym m.in. w centrach handlowych Westfield, Cinema Foyers, obok dworców kolejowych, przy głównych ulicach.
Zdjęcia #EasterSoWhite zostały udostępnione również na największej platformie fotografii internetowej na świecie - Getty Images - z możliwością darmowego pobierania i wykorzystania ich w swoich działaniach marketingowych i reklamowych. Dzięki popularności portalu Getty, akcja #EasterSoWhite odniosła wielki sukces.

#SoWhiteProject jest jedną z pierwszych inicjatyw, która zwróciła uwagę na problem związany z niewystarczającą reprezentatywnością wizerunku społeczności BAME w reklamie i marketingu.
Jak mówi dyrektor generalny firmy Primesight - Naren Patel - reklama zewnętrzna to medium budujące świadomość, docierające aż do 98% populacji Wielkiej Brytanii w ciągu jednego tygodnia. Przeprowadzona kampania jest wstępem do rozmów w całym kraju na temat wizerunku brytyjskiego zróżnicowanego narodu w mediach.

Więcej informacji na temat kampanii: http://#EasterSoWhite[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]