Zrób coś dla siebie. Zrób coś dla innych.
Zrób coś dla siebie
Zrób coś dla siebie, zrób coś dla innych to wprawdzie motto naszej Fundacji Rejs Odkrywców, ale posługujemy się nim też w firmie. Doskonale się sprawdza zwłaszcza w czasie, kiedy pomaganie i współpraca jest potrzebna i się liczy.
Poniedziałek 16 marca zapamiętamy na długo. Tego dnia po raz pierwszy powiedzieliśmy głośno coś, co w firmie outdoorowej brzmi jak herezja: „Jeśli możesz #zostańwdomu. Do zobaczenia wkrótce”.
No i zostaliśmy.
8 tygodni, 20 różnych kampanii
Przez 8 kolejnych tygodni na cyfrowych nośnikach w Warszawie emitowaliśmy spoty pomocowe, społeczne, edukacyjne, wspierające nas i innych.
Zrealizowaliśmy ponad 20 różnych akcji.
W ich ramach wyemitowaliśmy prawie 50 różnych spotów i codziennie pojawiały się nowe. W pierwszej kolejności z zaleceniami sanepidu o bezpiecznym funkcjonowaniu, o rozsądnych i pożądanych nawykach w sklepach, bardzo szybko o warszawskich inicjatywach pomocowych od organizujących się społeczników i współpracujących z nimi instytucji.
Skala inicjatyw pomocowych, lokalnych, dzielnicowych, miejskich, uruchamianych często spontanicznie i bez kalkulacji przez małych przedsiębiorców i zaangażowanych społeczników jest fantastyczna. To jest czysta praktyka odpowiedzialności i solidarności. Chcemy je przypomnieć, bo wiele z nich działa nadal, a przede wszystkim niech działa idea pomagania.
Misja jest ważna
Druga duża rzecz to inicjatywy instytucji kulturalnych, muzeów, miejsc spotkań, bibliotek… Pamiętacie, na początku chodziło o to, żeby namówić ludzi do zostania w domach. Ale potem chyba już nie tylko o to. Potem uruchomiła się naturalna potrzeba dzielenia się tym, co mamy i tym, co wiemy. Jednak misja jest ważna!
Miejscom, które otworzyły przed ludźmi głowy, serca, wirtualne okna i drzwi mówimy: szacunek i dzięki. Chciałabym, żebyśmy chcieli i potrafili się Wam odwdzięczyć. Sama mam postanowienie, że z płynem dezynfekującym w torebce będę dużo chodzić po muzeach, kawiarniach i księgarniach. Więc dobrze, że na ekranach znalazło się też dużo miejsca dla wdzięczności.
Zapraszam, zobaczcie co się u nas działo w marcu, kwietniu i maju.
Akcje ponadczasowe
Emitowaliśmy spoty zwracające uwagę na kwestie ważne zawsze, które zeszły na dalszy plan, a jednak ich działalność podczas pandemii okazała się tym ważniejsza i jednocześnie bardziej zagrożona. PCK apelowało do krwiodawców, akcja #Pajacyk od PAH zwracała uwagę na problem zamkniętych szkół i brak regularnych posiłków dla części dzieci.
Współpracowaliśmy z instytucjami, które zachęcając do pozostania w domu oferowały kontakt online ze zbiorami, sztuką i historią.
Zrób coś dla innych
Emitowaliśmy akcję platformy Eksperci Pomagają (początkowo wystartowała pod hasłem StartupyPomagają.pl), apel WOŚP i ideę #SolidarnizBiznesem, czyli akcję KIG „Nie pozwolę ci się zamknąć”, wspierającą małych i średnich przedsiębiorców, mocno dotkniętych naszym zamknięciem się w domach.
Emocje na ekranach
Każdy po swojemu przeżywał różnorodne emocje. Psychoedu dbało o to, aby uspokoić te skrajne. Z kolei zaprzyjaźnieni artyści rysownicy patrzyli z ironią lub zrozumieniem. Pojawiła się też przestrzeń dla wdzięczności i podziękowań.
A co zostaje z nami?
Lockdown to żadną miarą nie jest wymarzona sytuacja dla branży OOH. Jednak paradoksalnie czas pandemii pozwolił nam wykorzystać możliwości naszych ekranów i sieci MORE i MyLED.
Wiemy, że realnie wsparliśmy wiele mądrych i potrzebnych akcji.
Poznaliśmy fantastycznych ludzi: robią świetne rzeczy, są skuteczni, pomysłowi, inspirujący.
Mówiąc krótko: zrobiliśmy coś dla siebie, zrobiliśmy coś dla innych.