We wrześniu i październiku 2019 roku część reklam w przestrzeni miejskiej należała (niekiedy wciąż należy…) do kampanii politycznych.

Od wielu lat reklama OOH to sposób na budowę masowego zasięgu przy stosunkowo niskich kosztach (porównując je np. do kampanii w telewizji). Jednak nie sposób oprzeć się wrażeniu, że publikowane plakaty wizualnie są do siebie bardzo podobne. Najczęściej jest to wizerunek kandydata, imię i nazwisko, numer na liście oraz logo partii. To, że mało informacji to dobrze. Z drugiej strony, czy nie zapominamy, że w przestrzeni należy się wyróżnić?

Kampanie OOH i DOOH na szczęście w większości cechują się zamiarami wizerunkowymi (pozytywnymi). W przeciwieństwie do internetu czy social mediów nie pokazują walki pomiędzy kandydatami czy partiami. Stawiają na prosty – ale pozytywny – prowyborczy komunikat.

Spoglądając na działania krajów zachodnich, w których częściej korzysta się z innowacyjnych rozwiązań, technologii, real time marketingu mam wrażenie, że jesteśmy jeszcze na etapie odkrywania tych możliwości. Dlatego też przy okazji realizowanych przeze mnie kampanii politycznych postanowiłam swoim Klientom przemycić trochę wiedzy i inspiracji.

W kampaniach przed tegorocznymi wyborami partie wynajmowały digitalową przestrzeń reklamową do komunikatów ogólnych, dzieliły je na regiony albo pomiędzy poszczególnych kandydatów. W dużej mierze decydowano się na kampanie  DOOH ze względu na możliwości ekranów – wielokrotne zmiany spotów, elastyczność startu i końca kampanii (moment rozpoczęcia ciszy wyborczej). Moim zdaniem jednym z kluczowych aspektów jest możliwość reagowania w czasie bieżącym. Po zwycięstwie jeden z kandydatów postanowił podziękować swoim wyborcom za wszystkie oddane głosy. Dzięki zaawansowanej technologii w ciągu jednego popołudnia została przygotowana i wyświetlona grafika informująca o sukcesie wyborczym wraz z personalnymi podziękowaniami.

Co może być ważniejsze od pokazania wyborcom, że ich głosy są faktycznie ważne?
Może to, że właśnie z nimi i dzięki nim można urzeczywistniać plany i obietnice.

 

Jet Line

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Broniewskiego 3
01-785 Warszawa
22 839-78-74
jetline@jetline.pl

© Jet Line 2018