Out of home – jak to działa w czasie #zostańwdomu? Korzystanie z transportu publicznego gwałtownie spada nawet o 75%. Zdalnie pracujemy i uczymy się. Zazwyczaj przestrzegamy ograniczeń w zakresie kontaktów społecznych i przemieszczania się. Mimo to reklama out of home działa. Liczba osób przebywających poza domem zauważalnie spadła, niemniej część osób nie może pracować zdalnie. Ludzie nie zrezygnowali z wychodzenia na zakupy spożywcze i na krótkie spacery. To prawda: nasza obecność poza domem nie trwa długo. Za to w przestrzeni, w której mniej się dzieje, łatwiej zwrócić na siebie uwagę. Zaś reklamodawcy wiedzą, gdzie najczęściej mogą spotkać swoich odbiorców.

Reklama nadal potrzebna

Najbardziej dotkliwie skutki kryzysu odczuje sektor usługowy: gastronomia, turystyka, firmy organizujące wydarzenia, miejsca rekreacyjne i kulturalne. W trudnej sytuacji są i będą małe i średnie przedsiębiorstwa, które mierzą się z wizją przyszłości, a w teraźniejszości chcą nadal działać. Badania przeprowadzone przez Kantar Group pokazują, że silniejsze marki odzyskują kondycję finansową dziewięć razy szybciej. W przypadku wielu MŚP źródła dochodów i koszty operacyjne są zdecydowanie bardziej obciążające. W odpowiedzi na potrzeby sektora MŚP agencje reklamowe postanowiły działać. Same nie będąc wolnymi od obaw i sytuacji kryzysowych dbają o to, aby przekaz skierowany do klientów przez MSP nie wygasł.

Fundusz reklamowy dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw od Ocean Outdoor 

Agencja reklamowa Ocean Outdoor utworzyła fundusz o wartości 10 milionów funtów, który zapewni firmom i markom dostęp do powierzchni reklamowej na ekranach należących do agencyjnej sieci w 12 miastach Wielkiej Brytanii. Kampania ma za zadanie wspierać i stymulować przedsiębiorstwa, miejsca pracy i lokalną gospodarkę w miastach. Fundusz wsparcia będzie zarządzany we współpracy z lokalnymi władzami, z którymi współpracuje Ocean Outdoor.

Jet Line wspiera akcje pomocowe dla seniorów, lekarzy, służb porządkowych i restauracji.

Agencja Jet Line angażuje się w pomoc potrzebującym.  Od początku trwania epidemii przeznacza czas na cyfrowych nośnikach dla nagłaśniania akcji społecznych. Są wśród nich #PosiłekDlaSeniora Grupy Warszawa oraz akcja Sygnał Pogotowia Gastronomicznego.

#PosiłekDlaSeniora to wsparcie dla osób w wieku 60+, które są najbardziej narażone na działanie wirusa COVID-19. Większość osób starszych w trosce o swoje zdrowie została zmuszona pozostać w domach. Celem akcji #PosiłekDlaSeniora jest niesienie pomocy poprzez zapewnienie osobom starszym pełnowartościowych posiłków na cały dzień – za jedyne 25 zł. Wpłacając tylko taką kwotę zapewnia się 4 porcje jedzenia – śniadanie, zupę, obiad oraz podwieczorek dla jednej osoby.

Sygnał Pogotowie Gastronomiczne to grupa łącząca warszawskich restauratorów i kucharzy. Powstała, aby łączyć umiejętności i pasję innych z umiejętnościami i służbą innych. W jej ramach warszawscy restauratorzy przygotowują posiłki dla lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych, strażaków i policjantów. Czyli ludzi, którzy zawsze są na pierwszej linii każdego kryzysu, a teraz szczególnie jak nigdy wcześniej – sami są narażeni na jego skutki.

Obie inicjatywy są obecne w warszawskiej przestrzeni dzięki Jet Line.  Spoty emitowane na ekranach MyLED i MORE w blisko 130 lokalizacjach informują, jak można wesprzeć akcje pomocowe.