Autor/ka:
Urszula Tubiak

Kampania społeczna od strony technicznej

kampania społeczna

Reklama, każda - nie tylko kampania społeczna, powinna być kreatywna i skuteczna. Kreatywna, by przyciągnąć uwagę odbiorców, i skuteczna, by po prostu działała oraz przynosiła zamierzone efekty. Niezależnie od tego, na jaki rodzaj nośnika się zdecydujemy, musimy dobrze przemyśleć kampanię od strony technicznej. Zwłaszcza w przypadku, gdy chcemy poruszyć ważny problem społeczny i zwrócić na niego uwagę określonej grupy odbiorców.

Oto 3 porady, jak dobrze przygotować kampanię społeczną.

 

  1. Określ grupę docelową

Problematyka, którą porusza kampania społeczna, dotyczy zazwyczaj określonej grupy odbiorców. Dlatego najważniejszą kwestią, którą musimy omówić przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac technicznych, jest wybranie i opisanie adresatów przekazu. Dlaczego? Wyjaśnienie jest bardzo proste - aby dostosować komunikat do odbiorcy. Bo przecież inne zabiegi, inne treści, nawet inny język będzie wykorzystywany w kampaniach kierowanych do dzieci, osób dorosłych, kobiet, mężczyzn, mieszkańców miast czy wsi.

 

  1. Wymyśl prosty komunikat

Nieważne, jakich narzędzi użyjemy i z jakich zdobyczy techniki skorzystamy - trudno będzie osiągnąć cel, jeśli nie opracujemy dobrego hasła dla naszej kampanii społecznej. Musi to być prosty, pobudzający wyobraźnię komunikat, który skłoni odbiorcę do refleksji. Ale nie wymyślajmy długich, górnolotnych fraz – tu liczy się bezpośredni kontakt z adresatem i  słowa, które zawrócą uwagę na problem i ważne społecznie kwestie. Zobacz, jak robi to Fundacja Przytul Psa, apelująca o 1% na rzecz czworonożnych podopiecznych.

 

  1. Technika – skorzystaj z nowych osiągnięć

W natłoku informacji, jakie docierają do nas codziennie, czasem trudno wyłowić te najistotniejsze kwestie. Pamiętajmy o tym, że mamy tylko kilka sekund na zwrócenie uwagi odbiorcy. Warto efektywnie wykorzystać ten czas. Z pomocą przychodzi nam technologia DOOH, która kierowana jest do ludzi znajdujących się poza domem. Jest to chyba jedyne tak elastyczne narzędzie marketingu, pozwalające na precyzyjne planowanie, ocenę i analizę efektywności podejmowanych działań w czasie rzeczywistym. Technika DOOH umożliwia stworzenie dynamicznej informacji, a dzięki podejmowanym przez odbiorców działaniom zwiększa się jej zapamiętywalność i skuteczność.