DOOH jako przyszłość reklamy
Decydując się na zakup nowego telewizora czy szczoteczki do zębów, zastanawiając się czy warto wesprzeć inicjatywę społeczną lub wybierając spektakl na wieczór, coraz częściej ludzie odruchowo sięgają po smartfon, aby zasięgnąć opinii. Z drugiej strony, oprócz przeszukiwania postów, poleceń i komentarzy innych użytkowników, sami również zostawiają ślad po tym, co robią, jak oceniają różne usługi czy miejsca.
Autorytetem dla konsumentów stają się inni konsumenci. To ich doświadczenie, wiedza, opinia i odczucia liczą się bardziej niż zapewnienia samego producenta o poziomie i jakości jego usług. Dlatego też budowanie więzi z klientem stało się kluczowym czynnikiem wpływającym na powodzenie strategii marketingowej różnych marek. Narzędziem, które w znacznym stopniu ułatwia realizację tego zadania jest reklama DOOH (digital out of home).
UCG - treści generowane przez użytkowników
Wykorzystanie UCG (z ang. User Generated Content) w tworzeniu reklamy to ogromna przewaga, którą DOOH ma nad tradycyjną reklamą OOH. Łącząc się z aplikacjami i systemem lokalizującym urządzenia mobilne, interaktywne ekrany reklamowe są w stanie natychmiast dostosować prezentowaną treść do oczekiwań określonej grupy odbiorców. DOOH pozwala nawiązywać kontakt z klientami z uwzględnieniem ich osobistych preferencji. Tak silnie spersonalizowany marketing to przełom w dziedzinie planowania promocji i ogromna szansa na dotarcie do adresatów usług.
RT – tu i teraz
Real-time marketing to kolejny atut DOOH. Wyświetlane treści mogą być już nie tylko dostosowane do samej grupy odbiorców, ale także do pory dnia, pogody czy bieżących wydarzeń. Ekrany cyfrowe ustawione w strategicznych punktach, pozwolą dotrzeć do zainteresowanych i w naturalny sposób przypomnieć im o tym, że nadszedł czas na lunch, który akurat oferuje kafejka za rogiem.
Reklamy DOOH korzystają z aplikacji mobilnych, sztucznej inteligencji i zaawansowanej analizy danych. Dzięki nowoczesnym technologiom pozwalają na osiągnięcie innego wymiaru w komunikowaniu się z klientami. Spersonalizowany i precyzyjny przekaz wywołuje emocje, angażuje odbiorców. W taki sposób działania wspierają budowanie więzi z konsumentami - podobnie, jak dzieje się to podczas osobistych spotkań.