DOOH – Digital Out Of Home, czyli cyfrowa reklama zewnętrzna. Dla analizowania, raportowania i maksymalnie precyzyjnego wykorzystywania możliwości ekranów w naszej sieci MORE – wykorzystujemy innowacyjny system ARA.

ARA zbiera i analizuje dane, które są podstawą dla predykcji widowni reklam. Dzięki ARA znamy nie tylko kierunek poruszania się osób przy ekranach, ale także ich profil.

Ale uwaga!

Absolutnie nie oznacza to, że zbieramy i przechowujemy Twój wizerunek czy Twoje dane osobowe.  System gwarantuje widzom reklam –  prywatność. Dane, które agreguje i przedstawia są zanonimizowane i zgodne z prawem (wykorzystanie tej technologii jest zgodne z przepisami o ochronie danych osobowych – RODO).

Sztuczna inteligencja na DOOH?

Naszym celem jest pomoc w osiąganiu Waszych celów tak, aby zoptymalizować budżet i zmaksymalizować efekt komunikacji. Algorytmy, systemy, aplikacje i wszystkie technologiczne nowinki służą nam jedynie jako narzędzia. AI optymalizuje kampanie reklamowe, wykorzystując uczenie maszynowe i algorytmy predykcyjne, aby wybrać najlepsze lokalizacje, czas i budżet dla każdej reklamy. To znacznie poprawia skuteczność i atrakcyjność przekazów reklamowych.

Dzięki analizie danych o odbiorcach takich jak wiek i płeć – reklama jest lepiej dopasowana w treści i formie do potrzeb i zainteresowań. W czasie rzeczywistym reaguje na zmiany warunków takich jak pogoda, czas czy ruch uliczny. Możliwa jest także jej natychmiastowa optymalizacja dzięki przetwarzaniu i zbieraniu informacji o uwadze, oglądalności, a także samych reakcjach odbiorców.

Sztuczna inteligencja jest także gorącym tematem w publicznych dyskusjach. Dużym zainteresowaniem cieszą się takie platformy jak np. ChatGPT, oparte o large language models (LLM). Zasilają nasze cyfrowe czaty, rozumieją nasze zagmatwane frazy, a nawet piszą tak jak my. Potrafią znacznie usystematyzować i ułatwić pracę. To niesamowicie „ludzkie” podejście sprawia, że pojawiają się obawy pracowników o ich przyszłość zawodową. Czy sztuczna inteligencja mnie zastąpi?

AI jest dziś na pewno dużym ułatwieniem, choćby w dziedzinie odpowiedzi na pytania, generowania różnorodnych tekstów czy kodu komputerowego. Nie jest jednak doskonała. Znanym problemem – wyzwaniem jest tzw. halucynowanie systemu. Oznacza to generowanie, wplatanie informacji wątpliwych lub wręcz nieprawdziwych.

Co powoduje takie działanie?

Modele LLM są ograniczone strukturalnie. Kluczowe znaczenie ma również przekazywanie zapytań i podpowiedzi (prompt) od samych użytkowników.

Modele ARA opracowano i zbadano pod kątem metod weryfikacji odpowiedzi w postaci algorytmów iteracyjnego odpytywania oraz weryfikacji modelu z modułem w LLM w pętli przetwarzania informacji. Niezwykle ważną cechą jest interpretowalność. Obecnie to kluczowy obszar badań. Zwiększanie możliwości interpretacji nie tylko pomaga w rozwiązywaniu problemów i udoskonalaniu modeli, ale też zwiększa przejrzystość systemów sztucznej inteligencji.

Jak uczyła się sztuczna inteligencja na DOOH?

Do prawidłowego działania tej technologii niezbędne były badania. W tym celu zespół naukowców z Akademii Górniczo -Hutniczej w Krakowie, opracował bazę danych i przeprowadził eksperymenty w detekcji średnio-poziomowych tokenów wizyjnych. To obejmowało obrazy, sekwencje wideo, które zawierały zaangażowanych ochotników w różnych pozach i wyrazie twarzy, jak również w różnych zaaranżowanych sytuacjach. Skupiono się na minimum 3 rodzajach ekspresji twarzy (pozytywna-neutralna-negatywna).  W badaniu ważne było też, aby technologia określała rodzaje akcji: idzie, stoi, biegnie, porusza rękami.

Przykładowy obraz, który został przekazany do bazy danych i jak widzi go technologia od ARA:

DOOH - ARA

Oprócz głębokich sieci neuronowych opracowane zostały architektury transformerów wizyjnych. Uzyskane dzięki mechanizmowi atencji, umożliwiającej znajdowanie korelacji pomiędzy obserwowanymi obiektami.

Szanujemy Twoją prywatność 

Kodowanie obrazu jest z pewnością istotną przewagą technologiczną nad istniejącymi rozwiązaniami. Przetwarzanie naszych danych z otoczenia odbywa się wyłącznie w przestrzeni zakodowanej. W ten sposób obserwator nie ma możliwości interpretacji obrazu – robi to za niego sztuczna inteligencja, która agreguje dane z otoczenia, niszcząc w czasie rzeczywistym obraz, bez możliwości zobaczenia go na każdym etapie działania.

Sztuczna inteligencja na DOOH zapewnia większą skuteczność i satysfakcję zarówno dla reklamodawców, jak i dla odbiorców. AI pomaga nam w tworzeniu bardziej angażujących, spersonalizowanych i inteligentnych reklam, które będą lepiej dopasowane do kontekstu i oczekiwań widzów.