W Polsce jest ponad 65 000 nośników reklamy zewnętrznej. Jak można zwrócić na siebie uwagę?
Można wyjść poza ramy.


11

Reklama w przestrzeni, a na niej element przestrzenny, w branżowym, technicznym języku nazywany
cut out, to integralna część kreacji w postaci formy 2D, która wychodzi poza obrys tablicy reklamowej.
Po co to robić i czy klasyczny plakat nie wystarcza?
Oczywiście, że wystarcza.
Wystarcza tak długo, dopóki nie… przestanie.
Po prostu czasem warto poszukać innych pomysłów i wyjść poza schemat.
A właściwie poza obrys.

1

Konstrukcje reklamowe mają różną wysokość i wygląd, zamontowane na nich tablice reklamowe różnią się formatem, lokalizacją, zasięgiem. Badania mówią, że widzowie poświęcają plakatowi średnio 7 sekund.
Dlatego to, co i jak na nim widać, jest bardzo ważne.
Czy wiecie, że cut out może nawet dwukrotnie zwiększyć efekt działania reklamy na nośniku  outdoorowym?

6

 

Cut out sprawia, że cała grafika jest bardziej widoczna.
Gdy na plakacie coś się dzieje, szybciej zwracamy na nią uwagę.

Obraz9

4

 

Cut out to okazja do kreatywnego działania i zabawy przestrzenią.
Można wykorzystać kontekst, nawiązać do otoczenia lub – wydarzenia.

10-crop

 

Wybór jednego celu do zakomunikowania zazwyczaj sprawia kłopot.
Tymczasem cut out pokazuje jedną wybraną zaletę produktu, jeden najważniejszy element przekazu.
Brzmi jak dobry trening dla wdrożenie idei minimalizmu w projekcie? Właśnie wtedy reklama jest bardziej czytelna.

5

 

Który element jest najważniejszy w przekazie?

11

 

Można powiedzieć coś, nie używając słów.

Obraz10

Można nawiązać efektownie i efektywnie.
Wyjść z ram i spojrzeć z innej perspektywy.

Angry birds movie cutout billboard

Obraz15


Cut out –
do zobaczenia na naszych nośnikach!

8

7

9

 

/źródło: archiwum Jet Line, aotw, adweek/