Wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły w 2013 roku o 4,2% w stosunku do roku 2012!
Gdzie? Nie u nas ... U nas spadły o 14 %. OAAA czyli odpowiednik naszego IGRZ (Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej), właśnie podał wartość sprzedaży amerykańskiego rynku reklamy zewnętrznej. W 2013 roku sprzedaż osiągnęła poziom 6,9 miliarda dolarów czyli ponad 21 miliardów złotych. Dla porównania IGRZ podaje, że wielkość sprzedaży branży OOH w Polsce zamknęła się w roku 2013 kwotą w wysokości ponad 483 miliony złotych. Wygląda na to, że nasz rynek jest aż o 43 razy mniejszy od amerykańskiego.
Amerykański rynek OOH rośnie już 15 rok z rzędu! Analizy Magna Global i dane Kantar potwierdzają, że jest to najszybciej rosnące medium reklamowe w USA. Nancy Fletcher – Prezes Zarządu OAAA (Outdoor Advertising Association of America) powiedziała, że ze względu na swoją unikalną zdolność do łączenia, angażowania i inspirowania konsumentów na coraz bardziej mobilnym i interaktywnym rynku, OOH pozostaje na stabilnej ścieżce wzrostu.
Wśród 10 kategorii branżowych największym wzrostem wydatków na reklamę zewnętrzną wykazały się m.in. restauracje (+11%), ubezpieczenia i nieruchomości (+9%), szkoły, obozy i seminaria (+8%), różne usługi i rozrywki (6 %) oraz handel detaliczny (+5%).
Miejmy nadzieję, że tak i to niedługo!