Autor/ka:
Urszula Tubiak

Dlaczego OOH stał się DOOH

D-uże zmiany czyli DOOH

Będąc świadkiem tego, jak reklama Out of Home coraz bardziej staje się Digital Out of Home wiesz, że rozpoczyna się rewolucja, że zaczynamy patrzeć w przyszłość i sięgać po coraz bardziej zaawansowane technologie. Choć wydawać by się mogło, że jest inaczej, to jednak ekrany okazują się być bardziej ekonomiczną i łatwiejszą w prowadzeniu formą reklamy niż tradycyjne billboardy. DOOH pokazuje atrakcyjny, ruchomy obraz a co za tym idzie – łatwiej angażuje odbiorców.

D-ane są najważniejsze

Dzięki technologiom takim jak „real-time programmatic advertising”, czyli programowaniu reklamy „na żywo”, można bezbłędnie dostosować przekaz do odbiorców, pory dnia, roku czy bieżących wydarzeń. Wybrana promocja wyświetla się w środkach komunikacji miejskiej np. tylko w godzinach porannych i popołudniowych, gdy ludzie jadą do pracy i wracają do domu.

DOOH

Co więcej, informacje pobierane z witryn online, pozwalają na przykład dostosować wyświetlany komunikat do pogody i adekwatnie zmienić treść, na przykład pokazując parasol, gdy pada deszcz lub okulary przeciwsłoneczne, gdy świeci słońce. DOOH może być połączone także z bazą danych sklepu. Jeśli więc program zauważy spadek zainteresowania wybranym produktem poniżej pewnego poziomu, automatycznie zacznie go promować.

Digital Out of Home oferuje także możliwość analizowania widowni na żywo. To chyba największa przewaga DOOH nad OOH – trafienie do bardzo wąskiej grupy odbiorców, której nie określa się już tylko kryteriami wieku i statusu społecznego. Taka analiza pozwala na stworzenie indywidualnej sylwetki odbiorcy na bieżąco. CMS (Content Management System) – czyli system zarządzający reklamą DOOH pozwala z kolei na szybki dostęp do wszystkich treści i niezwykle łatwą aktualizację oraz planowanie contentu.

D-opiero początek

OOH nie traci na popularności, wciąż pozostaje skuteczną formą reklamy. Jednak nowoczesne technologie nie przestają się rozwijać, opracowując nowe schematy działań i efektywnych metod. Warto być świadomym nowych trendów, układając strategię marketingową na kolejne lata i czerpać z zebranej wiedzy i doświadczeń. Choć digital out of home łączy w sobie korzyści płynące z tradycyjnej reklamy, marketingu internetowego oraz cyfrowej technologii, to jednocześnie wraca do korzeni, sięgając w storytellingu po dobre, tradycyjne opowiadanie o wartościach marek.