Kilka pomysłów kreatywnych z pogranicza outdooru, internetu i ambient mediów
Straszny dzidziuś atakuje przechodniów na ulicach Nowego Jorku i zbiera widownię w Internecie.
Pozostawiony bez opieki wózek dziecięcy przemieszcza się po chodniku. Z wózka wydobywa się kwilenie niemowlaka. Zaciekawieni przechodnie pochylają się, aby zobaczyć co się stało i wtedy z wózka wyłania się diabelski dzidziuś i zaczyna drzeć się na całe gardło. Ludzie odskakują przerażeni. Tak z grubsza wygląda scenariusz akcji ulicznej, przeprowadzonej przez Thinkmodo dla Twentieth Century Fox, reklamującej horror "Devil's Due". Kręcony ukrytą kamerą filmik podbija Internet i jest udostępniany ponad milion razy w ciągu jednego tygodnia. Zdalnie sterowany wózek z kukłą niemowlaka o diabelskim obliczu siał spustoszenie na nowojorskich chodnikach. Niektóre reakcje ludzi są niesamowite!
Święty Mikołaj nie zawiódł pasażerów West Jet!
Pasażerowie w poczekalni na lotnisku mogą wyznać Świętemu Mikołajowi, o jakich prezentach pod choinkę marzą. Warunkiem jest zeskanowanie karty pokładowej. W ten sposób Święty Mikołaj poznaje ich imiona i nazwiska. Mały chłopiec prosi o ciuchcię, duży o spodnie i skarpetki. Gdy pasażerowie wchodzą do samolotu, pomocnicy Świętego w porcie docelowym ruszają biegiem do sklepów, kupują wszystkie wymarzone prezenty, pakują je i podpisują imionami i nazwiskami pasażerów. Gdy samolot ląduje, a ludzie czekają na bagaże - dzieje się coś niesamowitego. Zamiast walizek na taśmociągu pojawiają się pudełka z prezentami! Piękna akcja West Jet!
British Airways: #lookup
Jeśli patrząc na przelatujące nad Twoją głową samoloty zastanawiasz się nad tym, dokąd lecą, to reklama British Airways wyświetlana na ekranach LED w pobliżu lotniska w Londynie może Ci się spodobać. Gdy na niebie pojawia się samolot BA, mały chłopiec na ekranie wstaje i idzie za nim pokazując palcem jego kierunku. Przy okazji na ekranie wyświetla się numer lotu oraz informacja, skąd lub dokąd, samolot leci.
Agencja TBWA organizuje nietypową akcję reklamową dla McDonald's w Madrycie.
Restauracje McDonald's zostały wyposażone w urządzenia WiFi, oferujące bezpłatny dostęp do Internetu wokół lokali. Nośniki reklamy zewnętrznej w pobliżu restauracji posłużyły do poinformowania przechodniów o darmowych hotspotach. Sieci WiFi zostały odpowiednio nazwane tak, aby zainteresować klientów promocjami w restauracjach.