Skuteczność nośników DOOH

Poprosiliśmy Kantar, aby zbadał skuteczność naszych ekranów MORE.
Ekrany MORE są w witrynach sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych. Mają jednakowy format: przekątna 55 cali, długość boków 72 × 126 cm. Każdy spot trwa 10 sekund. Adresaci: piesi oraz osoby jeżdżące po mieście na rowerach i hulajnogach.

Kantar porównał skuteczność reklamy cyfrowej na ekranach MORE ze skutecznością tradycyjnej reklamy OOH na innych małych formatach.

DOOH lepiej buduje świadomość marki

Ruchome obrazy w kontrastujących kolorach działają lepiej niż statyczny plakat i doskonale wpływają na wskaźnik Top of Mind.

VS

Wydaje Ci się, że 10 sekund to mało czasu? Spokojnie, wystarczy.
Dynamiczne spoty 10-sekundowe są o 60% bardziej skuteczne w budowaniu rozpoznawalności marek od statycznego plakatu.

Kluczowa rola kreacji

Dynamiczna historia, w żywych kolorach, z wyeksponowaną nazwą marki
skuteczniej buduje świadomość marki.

W badaniu pytaliśmy o kreacje 2 znanych marek FMCG: czekoladek i napoju bezalkoholowego.
Co się okazało?

Utrzymaną w pastelach i znacznie spokojniejszą animację czekoladek oceniono jako „kojącą”, „delikatną” (tak powiedziało więcej kobiet) ale też „nudną” (tak powiedziało więcej mężczyzn).
Wyraźną kolorystycznie i spójnie dynamiczną kreację napoju oceniono jako „wyróżniająca się”, „wciągającą”, „przyciągającą wzrok” i „zwracającą uwagę”.

Czy format ma znaczenie?

To zależy.

Są nośniki większe od #MORE i my też takie mamy.
Są nośniki mniejsze od #MORE i my takich nie mamy.

Badanie Kantara potwierdza: wszystkie formaty OOH budują świadomość marki. Po prostu w przestrzeni są różne miejsca, różnie się je widzi i odbiera obecne w nich komunikaty.

Dlatego to zależy i dlatego nośniki outdoorowe są różne.

Zapytaliśmy także, czy któryś spośród mniejszych formatów reklamy OOH (billboard, CLP, plakat, DOOH) podoba się bardziej a któryś mniej. Okazało się, że to nie format ma znaczenie ale to, co jest na nim prezentowane.

Połowa badanych uważa,
że reklama w mieście jest potrzebna

Zapytaliśmy mieszkańców, czy reklama jest w mieście potrzebna. 50% odpowiedziało twierdząco. Ludzie cenią aktualność informacji na DOOH, lubią krótkie spoty i ekologiczny charakter nośników.

Badanie Context Lab, Kantar dla Jet Line, maj 2021.
Badani w wieku powyżej 16 lat.
46% kobiet i 54% mężczyzn z miejscowości powyżej 100.000 mieszkańców.
N400 grupa control, N1200 grupa exposed.
Zastosowano ten sam kwestionariusz dla obu grup.

Zarezerwuj kampanię na ekranach MORE

Skontaktuj się z Działem Sprzedaży