Hit enter to search or ESC to close
Close Search
Jet LineJet LineJet Line
  • Oferta
    • Billboardy MotorWAY
    • Ekrany MORE
    • Ekrany MyLED
      • Case study MyLED
    • Samochody reklamowe MOBIJet
    • Polityka handlowa
  • Badania
    • Skuteczność nośników DOOH
    • OOH i DOOH w opinii mieszkańców
    • Widownia tablic Motorway
  • Blog
  • Ekipa
  • Jet Line
  • Praca
  • Kontakt
  • PL
  • EN
  • phone email
Logo Numa, Non-hydrostatic Unified Model of the Atmosphere
Inspiracje

Logo Numa, Non-hydrostatic Unified Model of the Atmosphere

By Archiwum Jet Line30 czerwca 20144 stycznia, 2018No Comments

Kreowanie wizerunku marki rozpoczyna się na długo przed wprowadzeniem na rynek reklamowy wizualnych komunikatów i ich graficznych odpowiedników. Projektowanie bardzo często zbudowane jest na solidnych fundamentach naukowych, psychologicznych czy też humanistycznych.

NUMA_Logo_2Color
Stworzenie logo, ulotki czy prezentacji wynika wówczas ściśle z samej idei, którą należy przedstawić w formie graficznej. Zespół naukowców z Naval Postgraduate School w Monterey w stanie Kalifornia (USA),  zgłosił się z prośbą o zaprojektowanie logo dla stworzonego przez nich innowacyjnego modelu, służącego do badania atmosfery. Numa jest to rdzeń systemu nowej generacji do prognozowania pogody NEPTUNE, wykorzystywanego przez Marynarkę Wojenną USA.
Z przyjemnością zaprojektowałam znak graficzny, który odzwierciedlałby i współgrał z naukowymi systemami.
Screen Shot 2014-01-08 at 10.14.14 PMScreen Shot 2014-01-08 at 10.15.04 PMo_66ee63c939e127ad_005
Autorami Non-hydrostatic Unified Model of the Atmosphere (NUMA) są Frank Giraldo, Simone Marras, Andreas Mueller i Michal Kopera a współautorami – Emil Constantinescu, Sasa Gabersek, Eric Hendricks, Les Carr, Jim Kelly, Shiva Gopalakrishnan, Matthias Laeuter, Marco Restelli, Luca Bonaventura, Jim Doyle, Gaby.
We współpracy z autorami Numa, został zaprojektowany logotyp bazujący na stworzonej przez nich numerycznej siatce.
Uproszczony model siatki stał się podstawą sygnetu, wzbogaconego formami, symbolizującymi prądy ciepłe, zimne a także zmiany temperatury.
o_66ee63c939e127ad_016
o_66ee63c939e127ad_013
Krój pisma wykorzystany w logotypie to Vagebond C Light Roman, skonstruowany przez Rene Verkaart w 2003 roku.
Projektując logo, należy zwracać szczególną uwagę na czytelność znaku.
Powinien on dobrze wyglądać w wielkich rozmiarach, jak i w miniaturce. Dobrze też, żeby znak miał swój pionowy i poziomy odpowiednik. Dzięki temu będzie go można łatwo dostosować do różnego rodzaju druków pionowych i poziomych.
Logotyp Numa został skonstruowany w wersji rozbudowanej i uproszczonej, tak żeby odpowiadał na wszystkie potrzeby naukowców.
Kolorystyka znaku nawiązuje do powszechnie obowiązującej symboliki, która kojarzona jest z kolorem czerwonym, żółtym, pomarańczowym i niebieskim. Stopień temperatury koloru odpowiada symbolowi stopnia rzeczywistego natężenia temperatury.
o_66ee63c939e127ad_017     o_66ee63c939e127ad_022
Logo w kontrze
o_66ee63c939e127ad_029      o_66ee63c939e127ad_031
Logo w kontrze / logo na koszulki
o_66ee63c939e127ad_024        o_66ee63c939e127ad_034
Więcej na temat Numa można dowiedzieć się pod linkiem
http://faculty.nps.edu/fxgirald/projects/NUMA/Introduction_to_NUMA.html
http://anmr.de/cloudwithmaya/
paraview_step100_persp_contourWireframe-e1395193615241
Dr. Andreas Müller
Image converted using ifftoany
Dr. Andreas Müller

Tags:

LogoNon-hydrostatic Unified Model of the Atmosphere (NUMA)NUMAprojektprojektowanie
Archiwum Jet Line

Archiwum Jet Line

  • Previous PostMedia Life Magazine - nowe oblicze OOH

  • Next PostSezon na OOH trwa cały rok

Related Posts

Odpowiedzialny biznes AktualnościInspiracjeKomunikacja w małej firmie

Odpowiedzialny biznes: działania CSR i ESG

Urszula Tubiak
Urszula Tubiak20 kwietnia 2023
AktualnościDOOHInspiracje

Zmiany klimatyczne na ekranach MORE

Urszula Tubiak
Urszula Tubiak18 kwietnia 2023
AktualnościDOOHInspiracje

Feminatywy na ekranach MORE

Urszula Tubiak
Urszula Tubiak24 marca 2023

Jet Line

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Broniewskiego 3
01-785 Warszawa
22 839-78-74
jetline@jetline.pl
    
NIP: 526-22-37-705 / KRS: 0000303458
Polityka prywatności | Newsletter | © Jet Line 2018
Design: Steps Media Team
  • Oferta
    • Billboardy MotorWAY
    • Ekrany MORE
    • Ekrany MyLED
      • Case study MyLED
    • Samochody reklamowe MOBIJet
    • Polityka handlowa
  • Badania
    • Skuteczność nośników DOOH
    • OOH i DOOH w opinii mieszkańców
    • Widownia tablic Motorway
  • Blog
  • Ekipa
  • Jet Line
  • Praca
  • Kontakt
  • PL
  • EN

Jet Line

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
Broniewskiego 3
01-785 Warszawa
22 839-78-74
jetline@jetline.pl

© Jet Line 2018